Cheltuielile CNIR vor fi anul acesta în principal pentru plata salariilor, a bonusurilor, a contractelor de mandat, precum și pentru dotări (bunuri și servicii).
Compania Națională de Investiții Rutiere CNIR SA a devenit activă fiscal începând cu data de 10 iulie anul acesta.
Potrivit bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul curent, în curs de aprobare de către Guvern, CNIR va avea veniturile totale de 18,04 milioane lei, formate majoritar din veniturile din exploatare.
Menționăm că CNIR încasează lunar un procent de maximum 15% din valoarea rezultată din diferenţa dintre veniturile din tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale înregistrate de CNAIR în luna precedentă şi cheltuielile cu comisioanele aferente distribuitorilor de roviniete.
Cheltuielile totale, în valoare de peste 17,18 milioane lei, cuprind doar cheltuielile de exploatare, care includ în principal: cheltuielile cu personalul (49,90%) și cheltuielile cu bunuri și servicii (48,76%).
Cheltuielile cu personalul cuprind salariile și bonusurile angajaților în valoare de aproape 6,74 milioane lei și cheltuielile aferente contractelor de mandat a căror valoare se ridică la peste 1,57 milioane lei (pentru directorat 574 mii lei și pentru consiliul de administraţie 997 mii lei).
Bugetul are în vedere un număr estimat de 200 de angajați.
CNIR este dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public, de natura autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naționale, variantelor ocolitoare, precum și a altor elemente de infrastructură rutieră care fac parte din strategiile naționale sau din documentele strategice aprobate în acest sens.
Compania are ca obiect de activitate:
* proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, executarea lucrărilor de remediere pe perioadele de garanţie tehnică până la data predării către Compania Națională de Investiții Rutiere S.A., a autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră care fac parte din structura rutieră;
* executarea de lucrări în regie proprie, cu respectarea prevederilor legale în domeniul ajutorului de stat şi al achiziţiilor publice;
* executarea lucrărilor în regie proprie;
* coordonarea dezvoltării unitare şi echilibrate a infrastructurii de transport rutier în acord cu sursele de finanţare disponibile şi cu documentele strategice aprobate la nivel naţional.