Istoria compactoarelor tandem mari produse de Dynapac a început în anul 1964, odată cu lansarea primei serii CC40. În prezent, pe șantierele de infrastructură din întreaga lume, lucrează deja a șasea generație a seriei CC4000 – CC6200 VI. Avantajele aduse de noua generație sunt multiple, dar cele mai evidente, mai ales pentru operator, sunt cele legate de modul simplu de utilizare, manevrabilitatea excelentă, vizibilitatea de neegalat și asigurarea unui rezultat de cea mai bună calitate.
Terra Romania Utilaje de Constructii, unicul importator al întregii game Dynapac de utilaje pentru construcția și întreținerea drumurilor, este unul dintre cei mai importanți distribuitori de utilaje de construcții din România. TERRA România asigură vanzarea, si servicii de întreținere și reparații pentru întreaga sa gamă de utilaje, asigurând constructorilor din țara noastră accesul la cele mai noi generații de utilaje. În baza stocului generos, deși gama de compactoare tandem mari este relativ nouă pe piața internațională, constructorii români pot vedea, testa si achizitiona in cel mai scurt timp noul compactor tandem Dynapac CC4200.
Compactare rapidă și eficientă a straturilor subțiri de asfalt
Compactarea cu ajutorul vibraţiilor de înaltă frecvenţă reprezintă o caracteristică importantă a mașinilor Dynapac. Straturile subțiri de asfalt reprezintă o tendință modernă în domeniu asfaltării de calitate, acestea însă necesitând o compactare rapidă și de calitate, deoarece, temperatura mixturii scade foarte repede.
Dacă se utilizează o amplitudine de compactare mai mare, amplitudine ce oferă și o compactare rapidă, materialele din compoziție riscă să se zdrobească, sa apară segremagrea materialelor și să piardă capacitatea portantă. Acesta este unul dintre motivele pentru care compactoarele tandem mari Dynapac din a șasea generație continuă să dezvolte tehnologia de succes lansată de producător ce presupune utilizarea unor frecvențe înalte ale vibrațiilor combinată cu o amplitudine redusă, rezultatul fiind un grad înalt de compactare chiar și în cazul straturilor subțiri de asfalt.
Tamburii pot fi, desigur, utilizați la fel de eficient și pentru straturile groase de mixturi asfaltice prin utilizarea unei amplitudini mari de lucru și a unei frecvențe reduse.
Un post de conducere eficient, cu o vizibilitate unică
Atunci când au proiectat noua generație de utilaje, specialiștii de la Dynapac au avut în vedere, ca întotdeauna, operatorul. Un post de lucru ergonomic și bine proiectat va oferi întotdeauna operatorului posibilitatea de a lucra cu randament ridicat.
Astfel, noul compactor Dynapac CC4200 oferă posibilitatea ca scaunul și sistemul de control al direcției de lucru să poată pivota și să se deplaseze de la stânga la dreapta. Operatorul poate supraveghea eficient marginile tamburilor fără a face mișcări inutile, obositoare. Opțional, scaunul acestuia se poate roti 255 de grade, astfel încât, operatorul să poate supraveghea la fel de bine ambii tamburi în timpul lucrului, iar atunci când compactorul se deplasează în sens opus, acesta poate să controleze, mult mai bine direcția de deplasare. Această opțiune include și un mini volan controlat electronic care face mai ușoară și mai precisă direcționarea utilajului, oferind o manevrabilitate spectaculoasă.
Un utilaj inteligent
Compactorul tandem Dynapac CC4200VI este disponibil și în versiunea combinata, cu pneuri montate pe puntea din spate.
Deoarece compactarea marginilor este, de obicei, mai slabă, sunt disponibile, optional, discuri laterale care să preseze sau să taie marginea suprafeței asfaltate.
Discurile laterale pot fi montate în față, pe partea dreaptă sau pe partea stângă, dar și în spate pe partea stângă.
Noua generație de compactoare tandem mari de la Dynapac are un consum mediu de carburant mai mic cu 15% comparativ cu generația anterioară, în condițiile în care motorul este unul dintre cele mai ,,curate’’ modele existente pe piață, cu un nivel al noxelor foarte redus. Ecologic înseamnă mai mult de atât, operatorul putând lucra in ,,Mode Ecoțț în timpul activității de compactare sau la deplasarea între suprafețele de lucru.
Pentru a reduce și mai mult consumul de combustibil, noua generație de compactoare utilizează 2 pompe hidraulice cu pistoane axiale și debit variabil pentru generarea vibrațiilor, un număr redus de conexiuni ale sistemului hidraulic, un ventilator de răcire cu viteză reglabilă în funcție de temperatura lichidului de racire și a uleiului hidraulic precum și un sistem automat de mers încet în gol pentru motor, care intră în acțiune la 10 secunde după ce maneta de direcție este în poziție neutră.
Controlul gradului de compactare cu sistemul DYN@LINK
Sistemul DYN@LINK este proiectat pe două nivele:
Primul nivel include compactometrul, acesta utilizând sistemul de măsurare EVIB atât pentru sol cât și pentru asfalt. Acest sistem este completat de un termometru integrat la nivelul ce Include doi senzori (câte unul deasupra fiecărui tambur) care înregistrează temperatura la suprafața asfaltului.
Al doilea nivel integrează contorul de compactare Dynapac cu echipamentul de măsurarea EVIB, la care se adaugă Dyn@alyzer cu sistemul de pozitionare prin satelit de tip GNSS (Global Navigation Satellite System). Aici sunt înregistrate toate informațiile primite de la utilaj, operatorul putând să vadă în orice moment măsurătorile de compactare afișate pe ecranul computerului de bord. Datele sunt, în același timp, înregistrate și salvate pentru a asigura trasabilitatea completă, oferind garanția calității lucrării. Receptorul GNSS oferă permanent poziția exactă a compactorului pe șantier, nivelul de precizie depinzând de cerințele proiectului.