În această toamnă va fi scos la licitație și tronsonul Pașcani – Suceava al Autostrăzii Moldova, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
”Studiul de fezabilitate este aproape finalizat, asta însemnând că în toamna acestui an vom putea lansa licitația și vom ajunge cu autostrada până la Suceava”, a precizat Sorin Grindeanu.
Urmează ca în ianuarie – februarie, odată cu finalizarea și a studiului pentru autostrada Suceava – Siret, să fie închisă toată această autostrada A7 Ploiești – Siret.
În aceste săptămâni de toamnă va începe lucrul și pe tronsonul până la Pașcani al Autostrăzii Moldova.
Anul viitor trebuie să se circule pe primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău
”Nu mai accept nicio întârziere din partea celor două asocieri de constructori care lucrează pe lotul 1 (Pizzarotti – Retter) și pe lotul 2 (Trace-Coni)”, a declarat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR
Cu toate acestea constructorii nu reușesc să mențină un ritm susținut de lucru.
”Le-am atras, din nou, atenția astăzi că trebuie să crească mobilizarea astfel încât anul viitor să finalizeze lucrările pe cei 49,35 km dintre Ploiești și Pietroasele.
Am făcut tot ce ține de CNAIR pentru ca antreprenorii să poată avea bani și front de lucru. Dar în cazul în care nu vor înțelege că trebuie să recupereze întârzierile, vom aplica sancțiuni”, a mai spus Cristian Pistol.
La mai mult de un an de la începerea lucrărilor progresul fizic nu atinge nici măcar 25% pe cele două loturi finanțate prin PNRR (Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele).
În ceea ce priveste lotul 3 (13,9 km) dintre Pietroasele și Buzău, urmează ca în scurt timp să fie semnat contractul.
Mobilizare foarte bună a antreprenorului UMB pe toate șantierele autostrăzii Buzău – Focșani
Cu toate că lucrările au început anul acesta, totuși ”printr-o mobilizare exemplară și un ritm de lucru susținut” s-a ajuns la un stadiu fizic mediu de peste 20% pe întreg sectorul de autostradă.
”Situația din teren mă face să cred că la finalul anului 2024 se va putea deschide circulația pe primii kilometri de autostradă dintre Buzău și Focșani”, apreciază Cristian Pistol.
De altfel, constructorul român UMB care lucrează pe zece din cele 13 loturi ale A7 (de la Buzău la Pașcani) are ritm foarte bun de lucru.
Pe toate cele patru șantiere ale Autostrăzii Buzău – Focșani (82,44 km) se lucrează susținut și sunt șanse reale ca în prima jumătate a anului 2025 să putem circula pe toată Autostrada Buzău – Focșani.
Potrivit termenelor contractuale, la finalul anului 2025 se va circula în regim de autostradă și între Focșani și Bacău (alți 95,9 km). Și pe cele trei șantiere ale acestui sector de autostradă constructorul român este bine mobilizat în teren.
Între Bacău și Pașcani (77,38 km) constructorul este în etapa de organizare a șantierului, a relocărilor de utilități și a decopertării stratului vegetal. În scurt timp vor începe lucrările de construcție propriu – zise. Și aici termenul contractual pentru darea în circulație este tot finalul anului 2025.