Cu toate că au finalizat Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, constructorii italienii de la WeBuild nu vor reuși să termine până la finele acestui an și drumurile de legătură.
După mai multe certificate negative emise de către CNAIR și o serie întreagă de litigii în instanță, antreprenorul tot nu a reușit să se mobilizeze suficient.
”Deși stadiul fizic al lucrărilor la drumurile de legătură din cadrul proiectului Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila a ajuns la 85%, șansele ca lucrările să fie finalizate în termenul asumat de antreprenor, respectiv sfârșitul anului 2023 sunt mici”, au anunțat reprezentanții CNAIR.
În prezent se efectuează: lucrări de drum (umpluturi corp drum; umpluturi strat balast; umpluturi strat piatră spartă; execuție șanțuri și rigole; așternere covor asfaltic) și Structuri (Pasaj CF, poduri și podețe) – montare prefabricate; betonare grinzi; lucrări la culee.
Contractul pentru proiectare și execuția a fost atribuit asocierii de firme Webuild SPA Italia (lider) și IHI Infrastructure Systems CO., LTD. Osaka, la valoarea de 2,375 miliarde de lei cu TVA.
Proiectul prevede realizarea podului suspendat, precum și a drumului Braila -Jijila (19 km) și a drumului de legătura cu DN22 Smârdan – Macin (peste 4 km).
Pe parcursul implementării contractului au apărut mai multe probleme între autoritatea contractantă și constructori. Antreprenorii au formulat peste 70 de revendicări, iar CNAIR 28 de revendicări.
TOPUL DRUMARILOR: Pe trend ascendent, spre un adevarat boom
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2023