Cinci certificate negative a primit până acum asocierea de constructori care a câștigat contractul de proiectare și execuție a Variantei de ocolire Zalău.
”Rezilierea contractului pentru Varianta Ocolitoare Zalău este o măsură extremă la care nu vreau să fim nevoiți să apelăm”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Antreprenorul Sinohydro Corporation Ltd China – Good Prod SRL Zalău înregistrează întârzieri pe cei 5,5 km ai acestui obiectiv.
”Paradoxal, totul din cauza partenerului român care îngreunează aplicarea legislației privind actualizarea prețurilor”, susține Sorin Grindeanu.
Ministrul atrage atenția asociatului român să își respecte obligațiile contractuale și să facă eforturi, alături de partenerul chinez, pentru finalizarea lucrărilor.
Deși ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2021, asocierea româno-chineză a ajuns la un stadiu fizic puțin peste 50%.
În mod realist, lucrările ar putea fi finalizate în vara anului viitor, dacă ambii parteneri abordează cu seriozitate contractul.
”Îmi doresc ca Asocierea româno-chineză să găsească resursele necesare pentru recuperarea întârzierilor, astfel încât să evităm rezilierea acestui contract.
Ambii parteneri trebuie să înțeleagă că aceasta este ultima atenționare pe care o primesc!”, a mai declarat ministrul Transporturilor.
Conform termenelor contractuale acest obiectiv trebuia să fie finalizat din luna martie a acestui an.
Valoarea contractului pentru varianta de ocolire a municipului Zalău, între DN 1F km 79+625 – DJ 191C, a fost semnat în urmă cu trei ani la valoarea de 185.538.106 lei, fără TVA.
Proiectul include următoarele intervenții: lucrări de drumuri: terasamente, structură rutieră, amenajare intersecție la nivel, km 0+000 (DN 1F), amenajare intersecție la nivel, km 5+515 (DJ191C), lucrări de artă: poduri, viaducte, lucrări de consolidare, lucrări hidrotehnice, podețe, lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale, lucrări de iluminat.
De asemenea, sunt prevăzute lucrări de siguranța circulației inclusiv perete de protecție a drumului din plăci metalice, pe sectoarele expuse ale căii de rulare a variantei de ocolire Zalău din zona poligonului de tragere Aghireș), relocare drumuri forestiere și locale, lucrări de relocare/protejare rețele utilități, lucrări de protejare a mediului (panouri fonoabsorbate, împrejmuire, separatoare hidrocarburi, amenajare peisagistică).
Lungimea variantei de ocolire este de 5,515 km.