Pe Lotul 3 Sud al Autostrăzii București – Sud s-a construit în primele șase luni cât în toate cele 13 luni de la ordinul de începere a lucrărilor, emis la sfârșitul lunii octombrie 2021. Lucrările au intrat într-un ritm bun, este de părere secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Acest tronson leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.
Progresul fizic al execuției lucrărilor a ajuns de la 26% (ianuarie 2023) la aproximativ 50% (sfârșitul lunii iunie 2023).
”Dacă ritmul se păstrează cel puțin la nivelul acesta, în vara anului viitor se va putea circula și pe acest lot”, susține oficialul de la Transporturi.
Lotul 1 și Lotul 2 ale A0 Sud urmează să fie date în trafic până la sfârșitul acestui an, conform angajamentului constructorului turc Alsim.
Prin urmare, este necesar ca și Lotul 3, construit de grecii de la Aktor, să poată fi dat în trafic cât mai repede pentru a închide semi-inelul sudic. Acesta va prelua traficul de tranzit de pe actuala centură a Capitalei, făcând astfel legătura intre A1, DN6, DN5, DN4 și A2.
Pe Lotul 3 în prezent se lucrează la pasajul pe autostradă peste A1, aici se cofrează și se betonează cuzineții și se lucrează la asamblarea tablierului metalic.
Lucrari de extractie a agregatelor minerale, intr-un nou perimetru
La podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla) se execută lucrări de cofrare și betonare a pilei Dârvari.
La trei pasaje peste autostradă, pe DC128, pe DC158 (ambele în Dârvari) și unul în Domnești se execută lucrări de armare, cofrare și betonare a elevațiilor, pilelor.
La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla se decofrează și cofrează cuzineții.
Pe acest lot de autostradă vor fi construite 9 pasaje și 4 poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, 46 podețe pe autostradă și bretele, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.