Pentru fluidizarea traficului de pe Valea Prahovei, pe drumul național DN1 la intersecția cu bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord) va fi construit un pasaj rutier. Pentru acesta
vor fi trecute în domeniul public al statului și date în administrare Ministerului Transporturilor terenuri de peste 5 mii mp, potrivit unui proiect de HG.
Încă de anul trecut, prin Hotărâre de Guvern, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai pasajelor rutiere Sinaia Sud și Sinaia Nord.
Pasajul Sinaia Nord va avea de 382 de metri și o valoare a investiţiei estimată de 56,57 milioane lei.
Cel din Sinaia Sud va avea o lungime de 438 de metri și o valoare a investiţiei estimată la 53,49 milioane lei.
Consiliul Județean Prahova a preluat de la CNAIR proiectele pasajelor supraterane de la intrările în stațiune, podurile de la Sinaia Sud și Sinaia Nord, precum și pe cel de la Azuga.
Investițiile sunt necesare deoarece traficul rutier din stațiunile de pe Valea Prahovei se realizează cu dificultate din cauza numărului mare de autovehicule ce tranzitează Drumul Național 1, prin interiorul orașelor, dar și a trecerilor de pietoni și a traficului local aferent străzilor care converg în Drumul Național 1.
Mari constructori liciteaza pentru un proiect de constructii ingineresti
Aceasta conduce la timpi mari de așteptare în coloanele care se formează din cauza staționării îndelungate a autoheviculelor în interiorul orașului, consum sporit de carburant, poluare fonică și emisii crescute de noxe.
Drumul Național 1 denumit Calea Brașovului pe zona de traversare a orașului Sinaia se intersectează cu bulevardul Ferdinand, intersecție amenajată în prezent cu 3 ramuri, iar în apropierea intersecției accesul în Drumul Național 1 dinspre partea nordică prezintă suplimentar o bandă de colectare ce are rolul de a deservi virajul la dreapta spre orașul Sinaia, reglementarea circulației realizându-se prin dirijare cu ajutorul indicatoarelor rutiere și a marcajelor rutiere longitudinale și transversale.
Ce fluidizare vorbiti, ma baieti? DN1 e gatuit la Busteni si Comarnic, nu la SInaia si Azuga, astea nu rezolva absolut nimic in afara de asigurarea unui sens giratoriu la Sinaia Nord unde o companie sifonatoare de bani Microsoft, condusa de un grangure PNL-ist isi face un centru comercial. Pasajele din Sinaia (podueirle) vor fi in sezonul turistic niste mari parcari subraterane, deoarece traficul va fi mai gatuit la Busteni, deoarece acolo se va varsa mai repede traficul din restul VP. Asa merg treburile in Romania, asa se ard banii degeaba si ne asteapta incapacitate de plata si ne vom intreba de ce urmeaza taieri de personal si salarii