Oferte locuri de munca top

Autostrada Sibiu – Pitesti Lot 1 Sibiu – Boita: noi prevederi privind siguranta traficului

Deși a fost dat în folosință, Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a ridicat unele probleme legate de elementele de siguranță a traficului, după ce a avut loc un accident tragic la puțin timp după inaugurarea sa.

Deschis pentru trafic la jumătatea lunii decembrie anul trecut, CNAIR a recepționat lucrarea cu o anexă de lucrări nefinalizate, ce urmau să fie realizate cel târziu în această primăvară.
La câteva săptămâni distanță, în luna ianuarie, a avut loc un accident pe acest sector de autostradă. În urma unui carambol pe unul dintre poduri, un autovehicul a sărit peste parapetele metalic și a căzut în gol de pe pod, șoferul pierzându-și viața.
În studiul de fezabilitate care a stat la baza licitației de lucrări, exact în punctul accidentului, între cele două poduri paralele ale autostrăzii, a fost prevăzut un panou de protecție care, dacă ar fi fost instalat, ar fi salvat viața acelei persoane, atrage atenția Cătălin Drulă, deputat USR.

Legat de aceasta, ministrul Transpoturilor, Sorin Grindeanu, explică în cadrul unei note de informare faptul că în contract antreprenorul Porr Construct a prevăzut toate elementele de siguranță solicitate de către normativele, standardele și reglementările tehnice în vigoare.

Mai mult decât atât, Proiectul Tehnic de Execuție a fost verificat de către un verificator de proiecte atestat.

Prevederea unor astfel de elemente de siguranță pentru prevenirea accidentelor participanților la trafic/ personalului de întreținere pe zona mediană liberă dintre structurile gemene nu a reprezentat o obligație a antreprenorului, aceasta nefiind impusă nici prin normative, și nici prin Cerințele Beneficiarului – aceste elemente nu au fost prevăzute în SF sau PTE.

C.N.A.I.R. – S.A. va trebui să reglementeze în cadrul unei norme tehnice montarea unor astfel de grătare metalice la structurile gemene de pe autostradă.

Astfel, în perioada următoare va fi revizuit AND 590/2016 – Instrucțiuni tehnice aferente Caietelor de Sarcini generale comune lucrărilor de artă, prin introducerea unei prevederi privind amplasarea elementelor de siguranță, respectiv montarea unor plase de protecție, pe zona mediană liberă, la toate lucrările de artă gemene de pe autostrăzi pentru prevenirea accidentelor participanților la trafic/ personalului de întreținere.

35 km de drum judean vor fi modernizati

După reglementarea din punct de vedere tehnic a acestor elemente de siguranță,  prin care se vor specifica toate caracteristicile tehnice/cerințele necesar a fi îndeplinite de astfel de sisteme, C.N.A.I.R. – S.A. prin Direcția Regională Drumuri și Poduri Brașov va realiza Caietul de Sarcini în vederea demarării procedurii de achiziție a unor astfel de elemente de siguranță pentru tronsonul de autostradă menționat.

Pentru lucrările de autostradă este necesar a fi realizatã o expertiză tehnică pentru prevederea acestor elemente de siguranță.

Conform contractului de proiectare și executie și a ultimului Program de Execuție aprobat de către inginer, antreprenorul are obligația să finalizeze toate lucrările cuprinse în Proiectul Tehnic de Execuție la data de 30 aprilie 2023.

Este de menționat faptul că lucrările de peisagistică, împădurire și refacere a terenului natural nu au putut fi finalizate până la această dată, deoarece condițiile atmosferice și temperaturile scăzute, înregistrate din luna decembrie 2022 până în prezent, nu au permis acest lucru.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/ aprilie  2023

Un comentariu;

  1. Domeneghini Maria said:

    Soferul unui autovehicul implicat in carambol, vazand o masina care se apropia cu viteza de locul accidentului, a sarit peste parapetul de protectie cazand in gol , NU „un autovehicul a sărit peste parapetele metalic și a căzut în gol de pe pod, șoferul pierzându-și viața.”

Sus