În căutarea cauzelor ce au condus la numeroasele accidente rutiere survenite după finalizarea lucrărilor de reabilitare a Pasajului Unirii din București, primarul general al Capitalei Nicușor Dan a acuzat Inspectoratul de Stat în Construcții că nu și-a făcut treaba: ”nu funcţionează de ani de zile” şi este o instituție „răuvoitoare”.
Totuși, reprezentanții ISC susțin că Nicușor Dan ”cu rea voință, dezinformează opinia publică, demonstrând necunoașterea situației de fapt”.
În calitate de organ tehnic de specialitate, Inspectoratul de Stat în Construcții afirmă că își fundamentează punctul de vedere în baza documentelor prezentate în timpul controalelor.
Inspectori în construcții din cadrul Inspectoratului în Construcții al Municipiului București au verificat respectarea prevederilor legale și a documentației tehnice la executarea lucrărilor, constatând în timpul controalelor unele neconformități pentru care au fost dispuse măsuri.
A fost aplicată sancțiune contravențională, urmând a se proceda în continuare conform prevederilor legale.
În timpul controalelor au fost verificate documente privind calitatea lucrărilor executate și a materialelor puse în operă.
De asemenea, au fost analizate puncte de vedere ale factorilor implicați, după cum urmează:
– Avizul favorabil al Comisiei Tehnice de Circulație – Direcția Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București, din 2.11.2022, privind amplasarea porților de avertizare gabarit la intrările în pasaj;
– Punctul de vedere al experților tehnici atestați MDLPA, referitor la lucrările realizate la obiectivul Pasajul Unirii – Etapa I, în care se menționează faptul că
„au fost montate porți de gabarit corespunzătoare gabaritului de 3,50 m, conform detaliilor de execuție din proiectul tehnic”,
„s-a refăcut semnalizarea rutieră: marcaje, semnalizare verticală și panouri de afișaj la intrarea în pasaj”,
„la momentul punerii în folosință a pasajului, lucrările executate îndeplineau toate punctele indicate în Soluția 1 din expertiza tehnică“;
– Puncte de vedere ale proiectanților din care reiese faptul că în cadrul proiectului au fost incluse piese scrise și desenate privind montarea porților de gabarit, indicatoare și marcaje rutiere, în care se concluzionează că lucrările executate se încadrează în prevederile proiectului tehnic, ale detaliilor de execuție, dispozițiilor de șantier și adreselor beneficiarului.
– Documente de calitate referitoare la porțile de gabarit, încheiate de constructor în timpul execuției lucrărilor, însușite de factorii responsabili
– Punctele de vedere ale diriginților de șantier și ale responsabililor tehnici cu execuția, în care se relevă faptul că semnalizarea rutieră a pasajului, marcajele și indicatoarele au fost realizate prin grija Primăriei Sectorului 4.
În concluzie, în urma analizării documentelor prezentate, reiese faptul că lucrările de construcții executate până la data finalizării controalelor, aferente Etapei I – punerea în siguranță, respectă documentația tehnică.
Reprezentanții ISC spun că vor informa opinia publică ori de câte ori activitatea instituției va fi denigrată și nu va corespunde realității.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022
E un punct de inceput al investigatiilor referitoare la echipa care a hatarat limitarea de acces 3.5 m.
cum poate garanta ISC ca acele limitatoare de inaltime ca sunt bune ???, bara orizontala alimitatorului TREBUIE sa aibe sectiune ROTUNDA, de ce? sa mai studiexe si expertii de la ISC documentaii, STAS-uri etc (frecarea intre un autovehicol si bara rotuda este una si cea cu sectiune patrata/dreptunghiulara este alta), pe ce distanta trebuie restrictionata schimbarea benzilor 1 si 2 cu 3 si 4 ???