A fost aprobată finanțarea pentru construirea podului rutier Ungheni (RO) – Ungheni (MD), proiect în valoare de circa 16,5 milioane de euro.
Noul pod va interconecta infrastructurile rutiere dintre România și Republica Moldova: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.
Conform secretarului de stat al Ministerului Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, ”în scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.”
Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
* 261,20 m lungime pod nou peste Prut,
* 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II),
* 8 m lățime parte carosabilă,
* 1 km lungime traseu,
* 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură,
* Punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Desemnarea castigatorului unui contract rutier de circa 8 mil euro, contestata
Proiectul a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility) și are o valoare de 16.486.604 euro.
Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți.
Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2022