Lucrările la unele drumuri județene din Caras-Severin încep să se finalizeze, iar altele sunt în curs de a primi finanțare.
DJ 581 pe porțiunea de 8 km e aproape gata.
DJ 608 de la Plugova până la Rusca Teregova și mai departe, la intersecția cu DN, adică 40 km – se lucrează, acesta urmează să fie finalizat anul următor.
DJ 571 se află în faza de contractare a lucrărilor de proiectare și se preconizează că în octombrie se va organiza licitația pentru execuția lucrărilor de reabilitare pe o porțiune de 40 km.
DJ 684-prelungire drum județean al județului Timiș, de la Valea lui Liman prin Ruschița la Voislova, intersecție cu DN 68 este pe lista de priorități a ADR Vest în urma demersurilor făcute împreună cu Alin Nica, președintele CJ Timiș.
Cereri de finanțare pentru o serie de drumuri importante pentru județ au fost depuse deja spre finanțare fie prin Programul „Anghel Saligny”, fie prin Compania Națională de Investiții.
Drumul Răcășdia – Vrăniuț și legătura de 2 km de la Ciudanovița la DN constituie, de asemenea, o prioritate.
Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, a declarat: ”Am finalizat de anul trecut DALI-urile, însă estimarea de costuri s-a ridicat la 14.000.000 lei, sumă ce ne depășește posibilitățile, astfel că o să căutăm surse de finanțare externe.
Totodată, căutăm și soluția unui credit luat strict pentru reparații de drumuri județene. De asemenea, există șansa ca suma de 11,5 milioane lei din excedentul trecut să o putem elibera pentru a fi direcționată în totalitate la Direcția de Drumuri Județene.
Tot către lucrări de modernizare a drumurilor județene vor fi dirijați și banii economisiți (sume extrem de importante) prin stoparea scurgerilor de bani din contractele de deszăpezit.
Situația tragică în care ne aflăm astăzi este că, din bugetul total de 9,1 milioane de lei al DDJ, avem 1,7 milioane alocate pentru lucrări ce urmează să înceapă, alte 2,4 milioane vor fi mutate pentru a achita facturile de deszăpezire aferente sezonului trecut, iar pentru reparații rămân doar 5 milioane de lei”.
Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin a mai completat că: „Ținând cont că avem patru poduri calamitate unde diferența dintre banii primiți de la Guvern și valoarea reală a reparațiilor este de 10 milioane de lei, mă întreb, în această situație, cu care pod să încep și ce sume vor mai rămâne pentru celelalte reparații necesare.
Județul nostru e rămas rău în urmă, și asta de mult, iar speranța că putem recupera timpul pierdut vine în mare măsură de la București. Avem acolo 8 parlamentari care pot și au obligația să ne susțină, în interesul lor și al cetățenilor pe care îi reprezintă.”