Guvernul va reaproba mâine indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș, după ce revizuirea Studiului de Fezabilitate a fost finalizată la finalul anului trecut.
Proiectul va costa circa 1,7 miliarde euro, echivalentul a aproximativ 8,4 miliarde lei.
Traseul autostrăzii va fi amplasat pe raza administrativă a localităților: Avrig, Tălmaciu, Boița, Turnu Roșu, Racovița, Porumbacu de Jos, Cârța, Arpașu de Jos din județul Sibiu și a localităților: Făgăraș, Mândra, Beclean, Recea, Voila, Drăguș, Viștea, Ucea din județul Brașov.
Pe cele patru tronsoane, autostrada va avea șapte noduri rutiere, 102 structuri pe și peste autostradă și parcări, printre altele.
Traseul în plan
Traseul în plan are lungimea de 68,05 km, și este împărțit în 4 tronsoane:
* Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G);
* Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig- Mârșa (DJ105G) și Arpașu de Jos (DN1);
* Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
* Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN1.
Noduri rutiere
Pe traseul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș sunt prevăzute 7 noduri rutiere, respectiv:
* Nod rutier Boița – km 0+000, la intersecția cu Autostrada A1 Sibiu – Pitești (km 53+000), este de tip A, are prevăzute 9 bretele de legătură;
* Nod rutier cu Avrig – km 14+129, la intersecția cu DJ 105G, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă”, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 105G;
* Nod rutier Arpașu – km 34+170, la intersecția cu DN 1, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DN 1 ;
* Nod rutier Victoria– km 41+500, la intersecția cu DJ 105C, este de tip B, este un nod parțial care asigură doar relații de acces pe autostradă prin intermediul bretelelor Ucea de Sus – Făgăraș și Ucea de Jos – Corbi – Sibiu;
* Nod rutier Sâmbăta – km 51+780, la intersecția cu DJ 105B este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă ’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 105B;
* Nod rutier Ileni – km 67+280, la intersecția cu DJ 104B, este de tip B, se amenajează tip ,,semitreflă’’, are 4 bretele de legătură și 2 girații la DJ 104B.
* Nod rutier Făgăraș – km 4+900 pe drumul de legătură, la intersecția cu DN 1, este de tip B, se amenajează tip „trompetă”, are 4 bretele de legătură.
Elementele geometrice în plan și în profil longitudinal sunt adaptate pentru viteze de proiectare cuprinse între 140 km/h (regiunile de câmpie) și 80 km/h (regiunile de munte).
Suprafață totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrări este de 803 ha, aparținând atât proprietății domeniului public național și local cât și persoanelor fizice și juridice.
Amintim faptul că rezivuirea Studiului de Fezabilitate a fost realizată de societatea Consitrans SRL.
Valoarea totală a investiției este de 8.398.758 mii lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 7.112.103 mii lei.
Finanțarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.
Durata de execuție a obiectivului este de 36 de luni.