Urare Craciun 2024

Proiectarea drumurilor: o noua modificare, in vigoare

Cea mai recentă schimbare din normele tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor, a intrat în vigoare, prin publicarea sa în Monitorul Oficial.

Mai exact, în cazuri excepționale, cu acordul administratorului rețelei de drumuri, legea va permite să fie redusă lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare. Excepția va fi valabilă atât pentru drumurile naționale existente, cât și pentru cele în proiectare.

Din motive de siguranța circulației, cazurile excepționale în care poate fi redusă lățimea benzii de circulație se referă la zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, în zona punctelor periculoase etc., situații în care constrângerile din teren nu permit lărgirea părții carosabile.

Prin această completare vor putea fi realizate benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri în zona intersecțiilor.

Această modificare ar trebui să aducă următoarele avantaje, conform Ministerului Transporturilor:

* Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere;

* În zona trecerilor de pietoni prin introducerea unor insule de protecție a pietonilor;

* Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor;

* Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);

* Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare.

Modificarea intrată în vigoare

Anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.296/2017 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea și modernizarea drumurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din 18 septembrie 2017, cu modificările ulterioare, se completează după cum urmează:
La capitolul V, după punctul 5.3 se introduce un nou punct, punctul 5.4, cu următorul cuprins:
„5.4. În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3,50 m până la minimum 3,00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz.”

Un singur ofertant pentru lucrari rutiere de peste 100 milioane lei

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/ martie 2022

Sus