Pe lângă contracte mari de proiectare și execuție a unor tronsoane importante de autostrăzi, precum și a Centurii de Sud a Bucureștiului, constructorii turci vor realiza și Magistrala 6 de metrou.
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență a lotului 1 din Magistrala 6, noua linie de metrou care va asigura legătura între Aeroportul Henri Coandă și Capitală, a fost semnat de Metrorex SA cu asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS.
Durata lucrărilor este de 48 de luni.
Proiectul, cu o valoare totală a contractului de 1,2 miliarde de lei, este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructura Mare, și de la bugetul de stat.
Contractul a fost atribuit în baza criteriului „cel mai bun raport calitate-preț”, și a fost evaluată oferta depusă pentru execuția lucrărilor în baza a doi factori, prețul ofertei (40%) și propunerea tehnică a antreprenorului (60%).
Secțiunea cuprinsă între 1 Mai – Tokyo are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații: 1 Mai (stație existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Constructorii au ca obiectiv execuţia structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă.
Pentru acest contract au mai depus oferte încă trei asocieri, anume:
* Asocierea: China Communications Construction Company Ltd (lider de asociere), 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.P.A.,
* Asocierae: Esta Construction Ltd Liability Company (lider de asociere), Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.,
* Asociere: FCC Construccion S.A. (lider de asociere), Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut Anonim Sirketi.
Licitația pentru lotul 2 al M6, în curs
Pentru cel de-al doilea tronson, Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au fost depuse trei oferte, toate din partea unor companii din Turcia.
Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.
Contractul este finanțat tot din fonduri europene nerambursabile și bugetul de stat.
Cele trei asocieri sunt:
* Asociere: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. (lider), Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.,
* Asociere: Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. (lider), Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.),
* Asociere: Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider), Somet.
Cele trei oferte depuse se află acum în etapa de evaluare de către autoritatea contractantă.