Programul dedicat înființării de întreprinderi mici și mijlocii Start-up Nation – România, ce va fi lansat în primăvara acestui an, va fi simplificat.
Va fi introdus un formular electronic simplu, precum și interogarea automată, ceea ce va conduce la verificări ale criteriilor administrative și de eligibilitate în timpi record, a explicat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului.
Schema este valabilă până la 31 decembrie 2027, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2028.
Solicitanții (asociați, acționari sau întreprinderi) pot beneficia de finanţarea nerambursabilă o singură dată pe perioada 2017-2027.
Cum va fi oferită finanțarea
Prin program se finanţează cererile de finanțare completate prin formularul de înscriere, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, în următoarele condiţii:
Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea prin intermediul programului:
– a unui singur loc de muncă: maxim 100.000 lei nerambursabil/beneficiar,
– a două locuri de muncă: maxim 200.000 lei nerambursabili/beneficiar
Sumele pot reprezenta maxim 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.
Cum va fi accesată finanțarea
Aplicația informatică va genera un contract de finanțare care se va regăsi în front office.
Aplicanții vor intra în aplicație, vor descărca contractul de finanțare, îl vor semna cu semnătură electronică și îl vor reîncărca semnat în aplicație împreună cu dovada cofinanțării (extras de cont bancar, scrisoare de aprobare a creditului sau contract de credit), în maxim 20 zile de la data primirii.
După semnarea contractului de către ordonatorul terțiar de credite și reîncărcarea în aplicație a contractului semnat de ambele părți, instituția de credit parteneră selectată de către aplicant la înscriere va putea vizualiza documentul semnat.
Beneficiarii eligibili declaraţi admişi vor deschide conturi curente disticte la instituţia parteneră, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea programului pe perioada de derulare a acestuia.
Acordurile de finanțare în cadrul Programului Start –up Nation România se încheie pe o perioadă de maxim 5 ani, începând cu data intrării în vigoare.
Pentru ce este eligibilă finanțarea
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
* Echipamente tehnologice (cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale)
* Achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ
* Mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, elevatoare, încărcătoare, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcaţiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepţia tuturor vehiculelor simbol G
* Achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale
* Salariile, utilitățile (energie electrică, consum apă, gaze, salubritate, abonament telefon si internet), servicii de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie sau spaţii pentru prestări servicii şi comerţ
* Pachet digital (voucher de digitalizare) care să conțină minim site de prezentare a activității sau magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie funcţional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis și pe toată perioada de monitorizare, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfășurării activității și semnatură electronică
* Active necorporale referitoare la brevete de invenție, francize, etichetare ecologică
* Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale desfășurate în România sau în altă țară membră a Uniunii Europene – pentru asociatul/ acționarul / angajații societăţii aplicante, în valoare eligibilă de maxim 1000 lei/persoană
* Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal
* Consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi/sau pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maxim 8000 lei, decontabilă în ultima cerere de rambursare/plată
* Cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului.
Descărcați aici Proiectul de procedură
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021