Solplanet x AeroFix

Licitatia pentru Ocolitoarea Buftea, suspendata

Procedura de achiziție publică a serviciilor de proiectare și lucrărilor de execuție a Variantei de Ocolire Buftea a fost suspendată.

Contractul, finanțat prin Programul Operațional de Transport, are o valoare estimată între 192,27 milioane lei și 227,45 milioane lei fără TVA.

Potrivit reprezentanților autorității contractante CNAIR, în ultimele zile a fost depus un volum mare de solicitări de clarificări legate de documentația de atribuire.

Situația a făcut necesară suspendarea procedurii pentru a permite autorității contractante să răspundă acestor solicitări.

De altfel, metoda aceasta – a depunerii unui număr foarte mare de solicitări pe ultima sută de metri înaintea termenului final de depunere a ofertelor – este practicată de către constructorii interesați să participe la licitație. Ei încearcă astfel să prelungească termenul de depunere a ofertelor, afirmă reprezentații CNAIR.

Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,7 km și va avea trei pasaje și două intersecții:

* pasaj peste drum betonat km 0+610 (L=36.10 m)

* pasaj peste DJ101 km 2+800 (L=84.90 m) Intersecția cu DJ101 este amenajată cu un pasaj superior pe varianta de ocolire și intersecție cu sens giratoriu proiectată sub pasaj.

* pasaj peste CF București-Ploiești km 4+525 (L=81.90 m)

* intersecție giratorie la km 0+000 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al autostrăzii de centură București)

* joncțiunea Variantei Ocolitoare cu DN 1A se face la km 21+700 (km 5+774 al Variantei Ocolitoare) utilizând Strada Metalurgiei.

Concurenta mare pentru lucrari de intretinere drumuri

Varianta de Ocolire Buftea va veni în completarea investițiilor privind pasajul Mogoșoaia și Autostrada Bucureștiului – A0. Aceasta va conduce la separarea traficului local de traficul de tranzit, producând beneficii atât la nivelul traficului de tranzit aferent DN1A, cât și la nivelul traficului local aferent tramei stradale a orașului Buftea.

Criteriul de atribuire a contractului, odată ce licitația va fi reluată, este „cel mai bun raport calitate-preț”, iar factorii de evaluare sunt:

* prețul ofertei, cu o pondere de 55%

* perioada de garanție a lucrărilor, cu o pondere de 12%

* experiența deținută de managerul de proiect, cu o pondere de 7%

* experiența deținută de șeful echipei de proiectare, cu o pondere de 6%

* experiența deținută de inginerul proiectant de drumuri, cu o pondere de 5%

* metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor, cu o pondere de 15%

Durata contractului este de 94 de luni, din care 10 luni durata maximă a proiectării, 24 de luni durata maximă a execuției lucrărilor, și 60 de luni durata minimă de garanție de bună execuție.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021

5 Comentarii

  1. C said:

    Solicitările de clarificări sunt numeroase din cauza documentațiilor de atribuire slab întocmite, cu informații contradictorii și lipsuri majore. De exemplu SF pentru vo Buftea este din 2010!

Sus