Pentru proiectul de construire a Centurii de Ocolire Craiova Sud DN56-DN55-DN6 a fost depusă aplicația în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Proiectul vizează construirea a 9,889 km de drum, un pod, două pasaje, o parcare de scurtă durată şi două intersecţii giratorii.
Beneficiarul este CNAIR, iar contractul de execuție a lucrărilor a fost atribuit la jumătatea lunii trecute firmei Rizzani de Eccher SpA, valoarea contractului fiind de 133.438.023 lei fără TVA.
Traseul Centurii se află pe teritoriul administrativ aparţinând comunelor: Podari, Malu Mare şi Cârcea şi aparţine domeniului public şi privat.
Traseul în plan al centurii de ocolire Craiova Sud se desfăşoară la sud de municipiul Craiova şi face legătura între trei drumuri naţionale: DN 56 – DN 55 – DN 6.
Centura se desprinde din DN 56 la km 2+950 printr-un sens giratoriu realizat la nivel.
La km 0+166 traseul centurii intersectează denivelat linia CF neelectrificată Craiova – Calafat cu un pasaj superior.
În continuare traseul centurii se desfăşoară la sud de localitatea Balta Verde, paralel cu digul de apărare al Jiului, urmând să traverseze cu un pod la km 1+929 un canal existent.
La km 4+100 se prevede sens giratoriu cu DN 55, iar la km 8+908 pasaj pentru subtraversarea liniei electrificate CF Bucureşti – Timişoara. Traseul se sfârşeşte la km 9+889 la intersecţia giratorie existentă cu DN 6, fiind necesară doar construcţia unei bretele de acces.
Valoarea totală a proiectului este de 196.963.191 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 141.094.389 lei, 15% contribuția proprie 24.899.009 lei, restul de 30.969.793 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021