A fost semnat contractul pentru elaborarea SF-ul Variantei de ocolire Baia Mare.
Durata de elaborare a Studiului de Fezabilitate este de 6 luni, urmate de încă 12 luni în care vor fi pregătite documentațiile suport și va fi depusă cererea de finanțare.
Contractul a fost semnat între autoritatea contractantă, Consiliul Județean Maramureș, și câștigătorul licitației, Drum Pod Invest SRL.
Suma totală pentru realizarea Studiului de Fezabilitate este de 1.964.600 lei, la care se adaugă TVA.
Durata de execuție a contractului este de 18 luni, împărțită în două etape, și anume:
* etapa I prevede elaborarea studiului de fezabilitate și obținerea de avize și acorduri necesare în maxim 6 luni,
* iar etapa a II-a prevede întocmirea documentațiilor suport, pregătirea, evaluarea, depunerea și aprobarea cererii de finanțare, etapă care va fi desfășurată pe o perioadă de 12 luni.
Lucrările de execuție vor fi demarate în anul 2023.
Proiect de aproape 2 mld euro pentru reabilitare si electrificare cale ferata
Finanțarea necesară pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru acest proiect va fi asigurată în parteneriat de către Consiliul Județean Maramureș și Primăria Baia Mare, în baza Acordului de asociere dintre cele două instituții adoptat la finele anului 2020.
Tot pentru asigurarea realizării acestui proiect a fost semnat și un Acord de parteneriat între Consiliul Județean Maramureș și CNAIR.
Valoarea totală estimată a proiectului este de 88 de milioane de euro, bani care vor fi asigurați din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Conform datelor tehnice, lungimea estimată a centurii ocolitoare este de 30 de kilometri, fiind prevăzută cu o bandă pe sens, respectiv cu două benzi pe sens în zonele de trafic mai aglomerat, și cu noduri rutiere, care vor asigura conectivitatea cu toate drumurile naționale și județene din zona adiacentă municipiului Baia Mare.
Varianta ocolitoare metropolitană va intersecta următoarele drumuri: DN 1C Baia Mare – Halmeu (Satu Mare); DC 99 Merișor; DC 97 Bozânta Mare; DC 68 Bozânta Mică; DC 68 Lăpușel; Conexiune Drum Expres Someș; DN 1C Dej – Baia Mare; DJ 182B Baia Mare – Șomcuta Mare; DN 18B Baia Mare – Târgu Lăpuș; DC 25 Satu Nou de Sus; DN 18 Baia Sprie – Sighetu Marmației.
De asemenea, va asigura conectivitate cu Aeroportul Internațional Maramureș, care urmează să beneficieze de un terminal nou, modern, adaptat nevoilor de dezvoltare a județului.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021