Urare Craciun 2024

Va fi dat startul lucrarilor la Centura București Sud Lot 3

UPDATE

A fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru autostrada de Centura București Sud, Lotul 3, Sector 1, km 85+300 – km 100- 765, aferent Centura Sud și Sector 2, km 0+000- km 2+500, aferent Centura Nord.

Aceasta ca urmare a faptului că au fost avizate Proiectul Tehnic și Detaliile de Execuție pentru contractul aferent de proiectare și execuție, după cum a anunțat CNAIR.

Contractul în valoare de 853.422.022 lei fără TVA este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 -2020 și de la bugetul de stat.

Antreprenorul general este asocierea Aktor S.A. – Euroconstruct Trading ’98 SRL

Durata contractului este de 42 de luni, dintre care 12 luni va dura proiectarea, iar 30 de luni execuția lucrărilor.

Autostrada de Centură București Sud asigură legătura între alte două autostrăzi, A1 București-Pitești și A2 București-Constanța.

Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrăzii (Km 85+300 la Km 100+765), începe de la intersecţia cu DN 6, în zona localității Bragadiru și se termină la intersecția cu A1 (București-Pitești), lângă localitatea Dragomirești-Vale, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La km 93+150, traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 (Bucureşti – Craiova), iar în continuare, pe direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş, după care la vest de Ciorogârla traversează o pădure, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se oprește la intersecţia cu A1.

Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 140 km/h, iar în zonele unde aceasta nu este posibilă (constrângerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteza minimă de proiectare de 120 km/h.

Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) și ocoleşte pe la est localitatea Bâcu, unde intersectează DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu), la km 2+500. Elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o rază minimă de racordare în plan de 4.000 m.

În cadrul proiectului vor fi realizate și 13 poduri și pasaje și 1 nod rutier.

* Apeduct Bragadiru, în lungime de 143,40 m

* Pasaj peste CF București – Craiova, în lungime de 512,10 m

* Pod peste râul Sabar, în lungime de 85,20 m

* Pod peste Apeduct OgrezenI, în lungime de 143,40 m

* Pasaj peste DJ 601, în lungime de 163.50 m

* Pod peste râul Ciorogârla, în lungime de 88, 20 m

* Pasaj peste A1, în lungime de 112,20 m

* Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), în lungime de 78,25 m

* Pasaj pe D.E. (KM 89+748), în lungime de 78,25 m

* Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), în lungime de 78,25 m

* Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), în lungime de 78,25 m

*  Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), în lungime de 78,25 m

*  Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), în lungime de 78,25 m

La intersecția cu Autostrada București – Pitești (A1) a fost prevăzut un nod rutier de tip treflă, iluminat pe timp de noapte.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2021

 

Sus