A fost făcut încă un pas pentru transportul în comun care unește Bucureștiul cu Județul Ilfov. Documentația de urbanism pentru extinderea Magistralei de Metrou M4 către comuna Jilava a fost avizată de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a Județului Ilfov.
Planul Urbanistic Zonal reglementează construcţia liniei 4 de metrou, care va avea traseul Lac Străuleşti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Proiectul propune și realizarea unui Park&Ride.
În terminalul intermodal Progresul se realizează legătura dintre stația de metrou Progresul cu sistemul de transport de suprafață printr-o parcare pentru autobuze, transportul CFR și transportul auto personal. Aici va fi realizată o parcare supraterană la primul nivel pentru autoturisme, cu o capacitate de peste 180 locuri.
Zona de amplasament a noii linii de metrou Magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresul se dezvoltă pe direcţia centru – sud a Capitalei, tranzitând sectoarele 1, 4 și 5, și zona de nord a Comunei Jilava.
Pe teritoriul Comunei Jilava sunt amplasate următoarele obiective: interstația Giurgiului – Gara Progresul, stația Gara Progresul, interstația Gara Progresul – depoul Progresul și depoul Progresul.
Pe zona Județului Ilfov traseul analizat are o lungime de circa 1550 metri.
Obiectivele generale ale Magistralei de Metrou M4 sunt următoarele:
* Asigurarea unei conexiuni noi intermodale directe între două hub-uri de pasageri pe rețeaua centrală: Gara de Nord – principala Gară din București – și Gara Progresul, crescând astfel mobilitatea populației pe mijloace de transport prietenoase cu mediul;
* Îmbunătățirea capabilității (capacități și fiabilității) transportului public urban;
* Îmbunătățirea atractivității fizice și imaginii Bucureștiului și a zonei metropolitane;
* Promovarea dezvoltării economice;
* Îmbunătățirea calității mediului.