Orice persoană interesată va putea să verifice dacă o anumită lucrare de construcție sau de demolare este efectuată cu autorizare și conform specificațiilor din această autorizare.
Primăria Municipiului București vrea ca prin măsuri de transparentizare a autorizațiilor de construire să multiplice cu ajutorul cetățenilor supravegherea modului în care se construiește în Municipiul București. Astfel este democratizat și descentralizat efortul de inspecție
privitor la disciplina în construcții.
Primăriile de sector vor ”evalua oportunitatea demarării unor demersuri similare pentru autorizațiile de construire emise de la acest nivel.”
De altfel, unele dintre primăriile de sector sunt cunoscute pentru opacitatea aproape totală a procesului de autorizare a lucrărilor de construcții, sprjjinind astfel interese obscure ale unor investitori ce mutilează orașul.
În ședința de săptămâna viitoare este supus aprobării consilierilor generali ai municipiului București un proiect de hotărâre care stabilește că autorizațiile de construire vor putea fi accesate de către orice persoană interesată pentru a putea fi verificate. În acest sens, va exista posibilitatea căutării cel puțin după data emiterii acestora sau a adresei imobilului așa cum apare în autorizația de construire, pe site-ul Primăriei Municipiului București.
Primăria va publica după trei luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, pe pagina web, o secțiune dedicată ce va cuprinde toate autorizațiile de construire emise după această dată, precum și autorizațiile de desființare și autorizațiile de executare a lucrărilor.
Autorizațiile vor fi însoțite de:
* Planul de situație al investiției
* Fațadele clădirii
* Plan săpătură generală/subsol/fundații.
Totodată, la 6 luni după intrarea în vigoare a hotărârii, PMB va publica toate autorizațiile de construire emise după 1 ianuarie 2018.
Astfel, în cazul în care un cetățean este direct afectat de construcția vecinului, acesta poate verifica, la un click distanță:
* ce se construieşte pe terenul de lângă și dacă există sau nu autorizație de construire
* care sunt retragerile construcției propuse, regimul de înălțime
* care sunt accesele aprobate prin autorizația de construire
* dacă, în execuție, se respectă proiectul și volumul/ anvelopa aprobată
* dacă se respectă procentul de spațiu verde minim impus
* dacă lucrările de construcție propuse/fundare vor afecta construcțiile învecinate.
Informațile sunt necesare inclusiv pentru a se vedea dacă investiția vecinului afectează direct proprietatea în cauză și, dacă da, în ce măsură persoana are temei pentru a demara procesul de contestare în justiție.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/aprilie 2021
Va fi din ce in ce mai bine.
Diciplina in constructii va fi controlata de un ing. textilist Romulus Bulacu …
Sigur experienta in domeniu si studiile de specialitate in domeniu sunt criterii general valabile numai pentru cei care sustin examene pt obtinerea autorizarii in domeniile legiferate . Asa ca sigur dl Romulus Bulacu va fii cu siguranta un inspector sef cu expertiza in domeniul constructiilor . Ne bazam pe acest lucru si asteptam poate o simplificarea a procedurilor de autorizare – vezi diriginte si RTE – si ma refer aici la faptul ca poate cineva se gandeste sa unifice/ CUMULEZE domeniile de autorizare.Acum este posibil ca la ocladire P+ 1 , sa se ceara cel putin 3 specialisti atestati – vezi RTE – atat din partea executantului cat si din partea beneficiarului – VEZI DIRIGINTI . Poate intelege cineva la ce ma refer . si din acest punct de vedere prin acest mod de atestare profesionala suntem unici in lume . Aici cred ca si asociatiile existente pot sa incerce o propunere de autorizare a specialistilor in domeniile pornind de la proiectare si finalizand cu executia si receptia constructiilor .