Ultima variantă a Planului Național de Redresare și Reziliență, pe baza căreia se vor purta negocierile cu Comisia Europeană, a fost adoptată ieri de către Guvern.
Următoarea etapă este, așadar, negocierea. In acest scop, Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, va face săptămâna viitoare o vizită de lucru la Bruxelles.
PNRR are în total șase piloni, iar finanțările necesare pentru infrastructura de transport au fost incluse în Pilonul III – Creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii.
https://www.arenaconstruct.ro/betoane-mai-scupe-anul-acesta/
Ce investiții au fost propuse
* Investiții în dezvoltarea infrastructurii rutiere majore (TEN-T) și a conexiunilor cu zone relevante din punct de vedere economic (inclusiv cu potențiale culoare navigabile) în special pe următoarele tronsoane:
– Autostrada A7 – Anumite secțiuni;
– Autostrada A8 – Anumite secțiuni;
– Autostrada A1 – Secțiunea Lugoj – Deva;
– Autostrada A3 – Anumite secțiuni și Centura Metropolitană Cluj;
– Drum Expres Târgoviște – București;
– Drum Expres Bistrița – Dej;
– Drum Expres Satu Mare – Baia Mare – Jibou;
– Legătura Autostrada A1 – Timișoara – Aeroportul Timișoara;
– Legătura Autostrada A1 – Pitești – Mioveni Bypass;
– Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;
– Legătura Călărași – Drajna Nouă – Autostrada A2;
– Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;
– Legătura Autostrada A8 – Lețcani Vest – Bypass Iași – Iași Dacia;
– Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială și logistică) – Dej;
– Legătura Craiova Est – Drum Expres Pitești – Craiova;
– Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;
– Legătura Reșița – Caransebeș – Autostrada A6;
– Legătura Botoșani – Autostrada A7;
– Legătura Piatra Neamț – Autostrada A7;
– Legătura Vaslui – Autostrada A7;
– Legătura Autostrada A10 – Teiuș – Blaj (zona industrială);
– Legătura Autostrada A3 – Mărtinești – Vâlcele;
– Alternativa Techirghiol (Litoral Express);
– Legătura Miercurea Ciuc – Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;
– Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;
– Modernizare drum Soveja – Lepșa.
Prefabricate din beton: preturi majorate semnificativ anul acesta
* Introducerea de politici și tehnologii ecologice și digitale în sectorul transporturilor, vizând în principal următoarele:
– Punerea în aplicare a sistemelor inteligente de gestionare a traficului, a semnelor și semnalelor rutiere, și a altor elemente care vizează traficul inteligent pe drumurile publice, inclusiv senzori și platforme de monitorizare a traficului și mecanisme inteligente de prevenire a accidentelor rutiere;
– Dezvoltarea unui centru de management al traficului, sisteme de informare a utilizatorilor, interoperabilitatea sistemelor de transport;
– Stații de reîncărcare electrice;
– Crearea și dezvoltarea cadrului de impozitare și control – instalații de măsurare a greutății automate pentru zonele de frontieră, sisteme integrate de control rutier, taxare pe baza principiului „poluatorul plătește”.
– Dezvoltarea pe infrastructura asigurată de autostrăzi/ drumuri expres/ drumuri naționale a unei infrastructuri naționale de fibră optică, disponibilă inclusiv pentru instituțiile publice;
* Asigurarea siguranței pe drumurile naționale prin pregătirea și punerea în aplicare a cadrului strategic privind siguranța rutieră, incluzând următoarele:
– Măsuri de siguranță pasivă – bariere și atenuatoare de impact;
– Iluminare pe timp de noapte – elemente de semnal și sistem de management;
– Pasaje denivelate și alte soluții tehnice de eliminare a punctelor negre;
– Sistem de marcare digitală și proiect pilot pentru vehicule autonome.