În regiunea de sud-est a țării au fost propuse spre realizare două drumuri expres care ar urma să conecteze puncte importante pentru coridorul de transport al mărfurilor și pentru transportul de călători.
Cele două drumuri au fost propuse de către un senator, iar în prezent propunerea legislativă se află la Senat pentru dezbatere.
Mai exact, inițiatorul are în vederea obiectivele de investiții Drum expres Bucureşti – Olteniţa şi Drum expres Drajna Nouă – Călăraşi. Acesta susține că una dintre condițiile dezvoltării regiunii de sud-est a României este construirea unei infrastructuri care să lege comunele învecinate Olteniței de municipiul Călărași, reședința județului, și de coridoarele de transport paneuropene, prin București.
Astfel, starea actuală a drumului care face legătura între București și Oltenița face ca durata călătoriilor să dureze trei ore, în condițiile în care o mare parte a locuitorilor din comunele învecinate Olteniței fac naveta zilnic până în București.
Pentru fluidizarea traficului, noul drum expres ar urma să aibă patru benzi de circulație.
Ce de-al doilea drum expres propus va face legătura dintre Drajna Nouă și Călărași. În prezent, drumul existent are o singură bandă de circulație pe sens, fiind unul dintre cele mai periculoase tipuri de drumuri, conform EuroRAP, explica inițiatorul proiectului de lege. Drumul expres ar lega de Călărași comunele Dragalina, Stefan Vodă, Modelu, Cuza Vodă, Grădiștea, Independența, Roseti, Dichiseni, Perișoru, Dragoș Vodă, Vâlcelele.
Finanțarea drumurilor expres a fost propusă să fie asigurată de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, din credite externe și din fonduri europene.
Termenul de execuție a lucrărilor va fi de patru ani de la intrarea în vigoare a legii.
Propunerea legislativă vine în urma solicitărilor cetățenilor din zonele Oltenița, Drajna Nouă și Călărași.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020