Pentru realizarea Studiilor de pre-fezabilitate și fezabilitate ale proiectelor ce vizează construcția de metrou și tren metropolitan în municipiul Cluj-Napoca au fost depuse cinci oferte. Termenul estimat pentru evaluarea ofertelor depuse este de trei luni, firma câștigătoare urmând să fie anunțată la începutul lunii noiembrie a acestui an.
În termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor pentru această licitație, care a fost astăzi, ora 15:00, au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:
* Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – Metrans Engineering SRL (România);
* Asocierea Explan SRL (România) – DR. Sauer and Parteners (UK);
* Asocierea Metroul SA (România) – Padeco CO., LTD (Japonia);
* Asocierea Eurocerad International SRL (România) – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.p.A.(Italia) și
* Egis Rail SA (Franța).
”Trenul metropolitan e un instrument foarte răspândit în Uniunea Europeană și în marile orașe europene, încât nu trebuie decât să replicăm un model de bună practică, după cum orașe care trec de dimensiunea de 400.000 de locuitori, au deja metrou pentru a putea îmbunătăți calitatea vieții și a asigura alternativă de transport la mașină și pentru a promova tot ce înseamnă mobilitate nepoluantă”, a precizat primarul Emil Boc.
Termenul prevăzut pentru realizarea studiilor este de 27 de luni din momentul anunțării firmei câștigătoare.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/ iul-aug 2019
Dați 10 exemple de orașe cf 400.000 de locuitori cu metrou. Start!
Palma de Mallorca
Brescia – 200 000 de locuitori. O linie de metrou care se aseamana cu ce se doreste la Cluj.
Rennes, Franța
Lille, Franta, populatie 230 000, 45 statii de metrou. Sunt mult mai mult de 10 exemple de orase chiar mai mici de 200 000 de locuitori si asta doar in Franta…