Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 (Km 69+000 – Km 85+300 ) aferent Centurii Sud a Municipiului Bucuresti la standard de autostradă, a fost semnat sâmbătă, 9 martie 2019, de reprezentanții CNAIR și cei ai Companiei turce Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.
Proiectul în valoare de peste 750,8 milioane lei fără TVA, (echivalentul a 158 milioane Euro fără TVA), are alocată o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 30 de luni.
Potrivit contractului, perioada de garanție a lucrărilor pentru acest lot în lungime de aproximativ 16 km, construit la profil de autostradă, este de 60 de luni.
Proiectul a fost scos la licitație în data 8 iulie 2017, iar câștigătorul, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, a fost desemnat inițial în data de 8 mai 2018, după evaluarea celor 8 oferte depuse.
Imediat după prezentarea ofertantului câștigător au fost depuse cinci contestații, care au fost însă respinse de instanță, fapt ce a permis declanșarea procedurilor pentru semnarea contractului.
Acest sector face parte din centura Bucuresti Sud la standard de autostradă, proiect ce va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European, între autostrăzile București – Pitești (A1) și București – Constanța (A2).
Traseul lotului 2 al autostrăzii începe din apropierea liniei CF 902 București-Giurgiu (km 70+600), continuă între localitățile Sinești și Jilava unde intersectează DJ 401A (km 72+100), traversează râul Sabar (km 73+500), după care intersectează DN5 (km 74+900), unde a fost prevazut un nod rutier.
Dupa intersecția cu DN5, traseul autostrăzii continuă pe direcția nord – est, ocolind pădurea Jilava, traversează CF București- Port 1 Decembrie și trece la nord de Darăști, unde intersectează DC101 (km 78+350).
În continuare, traseul autostrăzii se desfășoară aproape paralel cu râul Sabar, pe cca. 2 km, trece la sud de Măgurele și Bragadiru, unde intersectează printr-un nod rutier DN6 (km 84+650).
Pe acest lot vor fi construite 2 noduri rutiere, 15 pasaje și 2 poduri, iar elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru o viteză de 140 km/h.
Citiți și:
O primarie respinge proiectul unui ansamblu cu inaltime mare
Doua cladiri municipale vor fi reabilitate din bugetul local