La peste 227 milioane lei fără TVA se ridică valoarea contractului semnat astăzi de CNAIR pentru atribuirea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție a Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud.
Astfel, cei 25,69 km vor fi realizați de italienii de la Tirrena Scavi SpA pentru echivalentul a 58 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro, fără TVA.
Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul.
Viteza de proiectare este de minim 80 km/h iar următoarele elemente geometrice definesc platforma profilului transversal tip: parte carosabilă 2×3,50 m – 7,00 m
și acostamente 2×1,50m – 3,00 m, din care: banda de încadrare 2×0,75m – 1,50m
Total lățime secțiune transversală (platforma) – 10,00 m
În profil longitudinal, varianta de ocolire va urmări terenul natural cu un rambleu cu înălțime medie de 1,50 m. Structura rutieră va fi dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani și va fi comparată din punct de vedere tehnico-economic cu următoarea structură:
* 4 cm beton asfaltic MAS 16 (mixtura asfaltica stabilizata)
* 6 cm beton asfaltic deschis cu criblura BAD 20 (beton asfaltic deschis)
* 14 cm anrobat bituminos AB 31.5 (Anrobat bituminos cu criblură)
* 30 cm piatra sparta
* 30 cm balast
* 15 cm strat de forma din balast
La drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecții la nivel tip girație și intersecții la nivel tip „cruce”.
* Intersecțiile la nivel tip girație au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:
– km 0+290 – intersecție cu strada Freidorf.
* Intersecțiile la nivel tip „cruce” au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:
– km 14+110 – intersecție cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum județean);
– km 16+510 – intersecție cu DC 98 (calea Urseni);
– km 22+810 – intersecție cu drumul care face legătura între localitatea Moșnița Veche și localitatea Ghiroda.
Legătura între varianta de ocolire și rețeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzută a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere. În urma consultării autorităților locale și a Direcției de Urbanism a Consiliului Județean Timiș, cât și a studiului de trafic a reieșit necesitatea amenajării legăturii variantei de ocolire cu rețeaua rutieră existentă conform tabelului de mai jos:
Nr. Crt. Pozitia kilometrica Drum intersectat Denumire Nod
1 Km 5+366 DN 59 – DJ 593 Calea Sagului
2 Km 18+117 DJ 592 Calea Buziasului
3 Km 25+690 DN 6 Timisoara Est
Poduri / Pasaje pe Varianta de Ocolire:
Nr. crt. Poziţie Kilometrica* Obstacol Lungime (m)
1 0+608 DJ 591 si linii de tramvai 119.70
2 1+528 CF 132 Timişoara Vest- Cruceni 328.40
3 3+509 Conducte gaz si drum tehnologic 38.60
4 7+156 CF 124 Timişoara – Voiteni 256.20
5 15+072 CF 125 Timişoara – Buzias 191.60
6 18+926 Canal irigaţii 32.30
7 20+875 Canal irigaţii 47.95
8 24+725 Canal Bega 165.80
Durata de realizare a acestui contract este de30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Antreprenorul câștigător este de 10 ani.
Citiți și:
Cazinoul din Constanta, pregatit pentru inceperea reabilitarii
Peste 50 ha, pregatite pentru dezvoltarea de locuinte individuale
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.8/ nov-dec 2018