Solplanet x AeroFix

Cine va construi  Varianta de Ocolire Timisoara Sud

La peste 227 milioane lei fără TVA se ridică valoarea contractului semnat astăzi de CNAIR pentru atribuirea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție a Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud.

Astfel, cei 25,69 km vor fi realizați de italienii de la Tirrena Scavi SpA pentru echivalentul a 58 milioane euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro, fără TVA.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul.

Viteza de proiectare este de minim 80 km/h iar următoarele elemente geometrice definesc platforma profilului transversal tip: parte carosabilă 2×3,50 m  – 7,00 m

și acostamente 2×1,50m –  3,00 m, din care: banda de încadrare 2×0,75m – 1,50m

Total lățime secțiune transversală (platforma) – 10,00 m

În profil longitudinal, varianta de ocolire va urmări terenul natural cu un rambleu cu înălțime medie de 1,50 m. Structura rutieră va fi dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani și va fi comparată din punct de vedere tehnico-economic cu următoarea structură:

* 4 cm beton asfaltic MAS 16 (mixtura asfaltica stabilizata)

* 6 cm  beton asfaltic deschis cu criblura BAD 20 (beton asfaltic deschis)

* 14 cm anrobat bituminos AB 31.5 (Anrobat bituminos cu criblură)

* 30 cm piatra sparta

* 30 cm balast

* 15 cm strat de forma din balast

La drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecții la nivel tip girație și intersecții la nivel tip „cruce”.

* Intersecțiile la nivel tip girație au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

– km 0+290 – intersecție cu strada Freidorf.

* Intersecțiile la nivel tip „cruce” au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

– km 14+110 – intersecție cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum județean);

– km 16+510 – intersecție cu DC 98 (calea Urseni);

– km 22+810 – intersecție cu drumul care face legătura între localitatea Moșnița Veche și localitatea Ghiroda.

Legătura între varianta de ocolire și rețeaua rutieră a regiunii traversate este prevăzută a se realiza printr-un sistem de noduri rutiere. În urma consultării autorităților locale și a Direcției de Urbanism a Consiliului Județean Timiș, cât și a studiului de trafic a reieșit necesitatea amenajării legăturii variantei de ocolire cu rețeaua rutieră existentă conform tabelului de mai jos:

Nr. Crt.   Pozitia kilometrica                         Drum intersectat      Denumire Nod

1            Km 5+366            DN 59 – DJ 593   Calea Sagului

2            Km 18+117          DJ 592                Calea Buziasului

3            Km 25+690          DN 6                   Timisoara Est

Poduri / Pasaje pe Varianta de Ocolire:

Nr. crt.                    Poziţie Kilometrica*                        Obstacol  Lungime (m)

1       0+608             DJ 591 si linii de tramvai                  119.70

2       1+528             CF 132 Timişoara Vest- Cruceni       328.40

3       3+509             Conducte gaz si drum tehnologic      38.60

4       7+156             CF 124 Timişoara – Voiteni               256.20

5       15+072           CF 125 Timişoara – Buzias               191.60

6       18+926           Canal irigaţii                                    32.30

7       20+875           Canal irigaţii                                    47.95

8       24+725           Canal Bega                                     165.80

Durata de realizare a acestui contract este de30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Antreprenorul câștigător este de 10 ani.

 

 

 

Citiți și:

Cazinoul din Constanta, pregatit pentru inceperea reabilitarii

34 mil euro pentru revitalizarea unei zone urbane

Peste 50 ha, pregatite pentru dezvoltarea de locuinte individuale

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.8/ nov-dec 2018

 

Sus