Solplanet x AeroFix

Care sunt principalele investitii propuse pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

Infrastructura feroviară a României are multe lipsuri care se încearcă să fie suplinite în perioada 2018-2022. Guvernanții doresc pentru următorii patru ani să aducă infrastructura feroviară la standardele europene și să realizeze o creștere a competivității transportului feroviar pe piața internă, conform unei strategii pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare în perioada amintită.

Principalele obiective pentru dezvoltarea sectorului feroviar în perioada următoare sunt:

* Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii coridorului Rin-Dunăre prin

– Reabilitare tronson Sighisoara-Coşlariu

– Reabilitare tronson Coşlariu-Simeria

– Reabilitarea podurilor de cale ferata peste Dunare

– Reabilitare tronsoane Km 614 – Gurasada şi Gurasada – Simeria

– Reabilitare tronsoane Brașov–Apața și Cața–Sighișoara

– Reabilitare tronson Apața–Cața

– Reabilitare tronson Predeal–Brașov

– Operaţionalizare ERTMS pe secțiunea Predeal-București-Constanța

– Reabilitare tronson Bucuresti-Craiova

* Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii coridorului Orient / East-Med prin

– Reabilitare tronson Arad-Caransebeş

– Reabilitare tronson Caransebeş-Craiova

– Reabilitare tronson Craiova-Calafat

* Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii reţelei TEN-T Centrale prin

– Reabilitare tronson Sighisoara-Coşlariu

– Reabilitare tronson Coşlariu-Simeria

– Reabilitarea podurilor de cale ferata peste Dunare

– Reabilitare tronsoane Km 614 – Gurasada şi Gurasada – Simeria

– Electrificare şi reabilitare tronson Timişoara-Stamora Moraviţa (SF)

* Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii reţelei TEN-T Globale prin

– Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

– Reabilitarea liniei de cale ferată Sibiu-Vinţu de Jos (SF)

În decembrie 2013, Guvernul României și-a asumat față de Comisia Europeană alocarea a 2% din PIB (medie anuală) pentru sectorul de transport, ca măsură pentru îndeplinirea condiţionalităţilor ex-ante legate de Acordul de Parteneriat şi Programele Operaţionale. În cadrul acestui angajament este specificat faptul că alocarea a 2% din PIB se va utiliza doar pentru investiţii şi lucrări de mentenanţă a infrastructurilor de transport, pentru toate modurile. Alocarea anuală de 2% din PIB include fondurile europene nerambursabile alocate sectorului transporturi. Serviciul datoriei, plăţile de disponibilitate şi subvenţiile naţionale pentru compensarea obligaţiei de serviciu public în transportul feroviar de călători nu sunt incluse în acest buget.

 

Citiți și:

Proiect cu 100 de apartamente, in pregatire in Capitala

Un nou incubator de afaceri, amenajat la malul marii

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr.5/iul-aug 2018

coperta-ac5

Sus