Urare Craciun 2024

Cum poate fi modificat contractul de achizitie publica?

Dacă autoritățile contractante doresc să modifice contractul de achiziție publică sau acordul-cadru, acestea au obligația să anunțe Agenția Națională pentru Achiziții Publice, prin orice mijloc de comunicare, cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea etapelor de modificare.

Notificarea conține informații despre autoritatea contractantă și despre contractant, precum denumirea, codul de identificare fiscală, date de contact etc.

De asemenea, în notificare va mai fi specificat tipul contractului, obiectul principal, sursa de finanțare, data stabilită pentru începerea demersurilor, valoarea și criteriul de atribuire, precum și orice alte informații relevante etc.

Prin sintagma „etapele de modificare a contractului” se înțeleg toate demersurile dintre entitatea contractantă și contractant, cu privire la stabilirea și formalizarea condițiilor ce vor guverna implementarea modificării contractuale. Aceeași logică se aplică și în cazul acordului-cadru. Indiferent de valoarea estimată a modificării contractuale, verificarea notificărilor transmise de autoritățile contractante trebuie să se realizează în mod selectiv, în baza următoarelor criterii:
* Sursa de finanțare a contractului sau a acordului-cadru de achiziție publică, respectiv contractului sau acordului-cadru sectorial ce urmează a fi încheiat.

Se selectează cu prioritate notificările aferente modificării contractelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, urmate de cele finanțate din fonduri bugetare și apoi de cele finanțate din fonduri proprii;
* tipul contractului ce urmează să fie încheiat.

Se selectează în următoarea ordine de prioritate: contracte de lucrări, urmate de contracte de servicii și apoi contracte de produse;
* valoarea estimată a modificării contractului sau acordului-cadru de achiziție publică, respectiv a contractului sau acordului-cadru sectorial care se modifică.

Ordinea de prioritate se stabilește prin raportare la pragurile prevăzute la art. 7 din Legea nr. 98 din 2016, cu modificările și completările ulterioare, și art. 23 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395 din 2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv art. 12 din Legea nr. 99 din 2016 și art. 25 alin. (1) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 394 din 2016, cu modificările și completările ulterioare, în sens descrescător al acestora;
* istoricul entității contractante în domeniul achizițiilor publice, prin raportare la numărul neconformităților rezultate din exercitarea controlului ex-ante în ultimii 3 ani încheiați, existente în evidența ANAP.

În cazul unei entități contractante care nu a făcut obiectul unui control ex-ante în ultimii 3 ani încheiați, aceasta se selectează cu aceeași prioritate precum cea acordată celor cu cel mai mare număr de neconformități.

Măsurile fac parte dintr-un act normativ publicat în Monitorul Oficial nr. 492 din 28 iunie, și anume Ordinul președintelui ANAP, Bogdan Pușcaș, privind aprobarea Metodologiei de selecție și modului de interacțiune a autorităților sau entităților contractante cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice în legătură cu intenția de modificare a contractelor sau acordurilor-cadru de achiziție publică, respectiv a contractelor sau acordurilor-cadru sectoriale, în condițiile prevăzute la art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98 din 2016 și la art. 238 din Legea nr. 99 din 2016.


Descărcați aici Metodologia

 

 

 

 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iunie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus