Brandul insuflă cumpărătorilor încredere în calitatea produsului sau serviciului. Prin brand, producătorul sau furnizorul de servicii îşi asumă un anumit set de caracteristici ale produsului, iar cumpărătorii se aşteaptă ca acestea să fie menţinute, cel puţin pe durata de viaţă a brandului. Practic, brandul devine o garanţie informală a unei anumite calităţi a produsului şi care îl diferenţiază de concurenţă.
În condiţiile în care piaţa imobiliară îşi caută repere de calitate, asumarea de către dezvoltatori a unor branduri şi a tot ceea ce vine odată cu ele ar putea fi răspunsul pentru umplerea golului de încredere dintre cumpărători şi vânzători.
Sorin Vişoianu, Country Manager Operations România în cadrul IMMOFINANZ:
“Pe parcursul prezenţei îndelungate pe piaţa locală, am asistat la modul în care au evoluat nevoile şi cerinţele companiilor. Odată cu dezvoltarea economică, companiile multinaţionale îşi consolidează prezenţa locală, în special în Bucureşti, iar investitorii sunt atraşi de piaţa românească.
Acest lucru poate genera creştere pe mai multe sectoare economice, inclusiv pe piaţa imobiliară, ducând, la rândul său, la creşterea nivelului de informare a clienţilor, care apreciază calitatea mai presus de orice şi o asociază cu anumite branduri”.
IMMOFINANZ este activă pe piaţa din România de mulţi ani, fiind una dintre cele mai importante companii imobiliare comerciale din ţară. În prezent, dezvoltă proiectul de birouri Metroffice din zona Dimitrie Pompeiu din nordul Capitalei.
Strategia IMMOFINANZ presupune concentrarea pe activele de retail şi birouri, bazându-se pe conceptul de specializare, pentru a livra proprietăţi la cel mai înalt nivel calitativ.
“Putem spune că de-a lungul timpului, ne-am creat propriul brand de dezvoltator în aceste sectoare”, afirmă domnul Vişoianu.
Pe de altă parte, pe măsură ce piaţa se dezvoltă şi nevoile clienţilor evoluează. Astfel, chiriaşii sunt interesaţi de mai multe aspecte, de la localizarea unui proiect şi accesul său la mijloacele de transport public, la eficienţa energetică a clădirii şi caracteristicile mediului de lucru oferit. Toate aceste elemente stau la baza standardului de calitate a unei clădiri. “Cel mai recent proiect al nostru aflat în dezvoltare pe sectorul de birouri, Metroffice, a fost conceput pentru a răspunde acestei provocări”, oferă asigurări reprezentantul IMMOFINANZ.
Unul dintre cele mai importante motive ale prezenţei îndelungate a IMMOFINANZ pe piaţă ţine de abordarea orientată către clienţi. “Ne propunem întotdeauna să depăşim aşteptările chiriaşilor noştri şi să le oferim o experienţă cât mai plăcută la birou. Astfel, întreaga noastră strategie constă în a oferi garanţia celor mai înalte standarde imobiliare posibile”, adaugă domnul Vişoianu.
Calitatea sediilor reprezintă o carte de vizită pentru companii
Există mai multe aspecte care definesc nivelul de calitate în jurul căruia IMMOFINANZ şi-a construit brandul. De exemplu, toate locaţiile proiectelor dezvoltate sunt alese atent, în funcţie de scopul şi destinaţia lor şi de conexiunea cu celelalte zone ale oraşului.
“Chiriaşii iau mereu în considerare acest aspect, întrucât rezultatele unei afaceri depind şi de gestionarea eficientă a timpului”, subliniază domnul Vişoianu.
Mai mult, companiile au început să înţeleagă că un mediu de lucru modern, atent construit, poate reflecta valorile brandului, îmbunătăţi starea de sănătate şi productivitatea angajaţilor, stimula inovaţia şi colaborarea în cadrul echipelor. Clădirile de birouri au devenit deja o carte de vizită pentru afacerea clientului. Acestea creează valoare, ajută în procesul de recrutare, întăresc valorile brandului şi oferă o certificare a sustenabilităţii.
În opinia domnului Vişoianu, proprietăţile ideale trebuie să dispună şi de un grad ridicat de flexibilitate. Furnizarea de spaţii proiectate în funcţie de nevoile specifice ale chiriaşilor şi crearea de soluţii personalizate se numără printre atributele de bază pentru dezvoltatorul austriac. În acest sens, compania dispune de echipe de specialişti dedicate, care ajută fiecare chiriaş să se instaleze în noul spaţiu.
Totodată, în incinta tuturor proprietăţile sunt prezente în permanenţă echipe de property management, care sunt disponibile pentru rezolvarea solicitărilor chiriaşilor în timp real.
Diversitatea şi costul serviciilor reprezintă o componentă importantă a calităţii unui spaţiu de birouri
O garanţie suplimentară a calităţii este dată şi de nivelul taxei pentru servicii (service charge) practicată în clădiri. “Asigurăm unul dintre cele mai scăzute niveluri ale acestei taxe de pe piaţa din România”, afirmă domnul Vişoianu.
Serviciile acoperite de această taxă includ, printre altele, mentenanţa clădirilor, a zonelor exterioare (spaţii verzi, locuri de parcare etc.), a tuturor echipamentelor şi sistemelor din clădiri (încălzire, ventilaţie, aer condiţionat, echipamente electrice, sisteme de protecţie împotriva incendiilor, sisteme antifurt şi de detectare a gazelor etc.), securitatea şi paza în incintă, curăţenia zonelor comune, curăţarea zăpezii, a ferestrelor pe exterior, serviciile de property management etc.
“Service charge-ul pentru proiectele aflate în dezvoltare va include aceeaşi gamă largă de servicii ca şi în cazul proiectelor existente şi costuri mai mici cu aproximativ 15% decât valoarea medie a zonei respective, dacă ne referim în mod specific la Metroffice”, afirmă managerul IMMOFINANZ.
În plus, au început să conteze din ce în ce mai mult pentru chiriaş serviciile suplimentare pe care i le pune la dispoziţie proprietarul clădirii.
“Obiectivul nostru constant este să ne consolidăm o poziţionare în care activitatea noastră este mai puţin despre clădiri, cărămizi şi mortar şi mai mult despre servicii – o gamă completă de facilităţi, spaţii de lucru comune, clădiri eficiente din punct de vedere energetic, localizare ideală, beneficii suplimentare oferite de proprietar”, explică domnul Vişoianu.
Nu în ultimul rând, dezvoltatorul oferă în toate proprietăţile din portofoliul local servicii de concierge. Concret, toate persoanele care lucrează în clădirile respective pot economisi timp apelând la personal dedicat pentru o gamă largă de activităţi: de la curăţarea hainelor şi spălarea maşinii, la comenzi de flori, cadouri şi şedinţe de masaj.
“Contractele noi şi prelungirile celor existente, semnate recent, demonstrează că abordarea noastră orientată spre client continuă să dea rezultate”, conchide managerul IMMOFINANZ.
Cumpărătorii de locuinţe caută garanţii suplimentare în privinţa calităţii oferite de dezvoltator
La rândul lor, cumpărătorii de locuinţe noi au devenit mai selectivi şi analizează garanţiile puse la dispoziţie de dezvoltatori în privinţa calităţii proiectelor.
“Într-adevăr, clienţii anului 2016 sunt din ce în ce mai bine informaţi şi de aceea caută garanţii suplimentare în ceea ce priveşte calitatea locuinţei pe care vor să o achiziţioneze, iar renumele dezvoltatorului reprezintă, cu siguranţă, o astfel de garanţie”, ne-au confirmat reprezentanţii Impact Developer & Contractor.
Pe segmentul rezidenţial, compania Impact Developer & Contractor SA are o îndelungată experienţă, de peste 25 de ani, pe piaţa din România, timp în care a dezvoltat 16 ansambluri rezidentiale, cu peste 3.500 de unităţi livrate, cu o suprafaţă ce depăşeşte 350.000 de metri pătraţi construcţii.
În prezent, compania derulează faza a doua din proiectul Greenfield de lângă Pădurea Băneasa.
Impact este totodată singurul dezvoltator imobiliar listat în categoria Premium la Bursa de Valori Bucureşti, ceea ce reprezintă o recunoaştere a activităţii eficiente şi transparente a unei companii moderne, dinamice şi inovatoare, subliniază reprezentanţii companiei.
“În toate fazele de construcţie, începând cu structura de rezistenţă, zidăria şi până la finisajele interioare, lucrăm cu furnizori de încredere, care au la rândul lor portofolii impresionante de proiecte în spate, iar de cele mai multe ori optăm pentru produsele vârf de gamă din oferta furnizorului (de exemplu la termo şi hidroizolaţii, faţadele clădirilor, tâmplărie şi alte finisaje)”, adaugă reprezentanţii Impact.
Detaliile tehnice ale imobilelor sunt publice pe site-urile companiei încă din faza de pre-construcţie, astfel încât clientul să poată verifica şi urmări cu uşurinţă caracteristicile produsului care i se va livra.
Când este vorba despre proiecte de amploare, cu un volum mare de unităţi livrate, aşa cum sunt cele dezvoltate de Impact, atenţia la detalii este esenţială în satisfacerea cerinţelor tot mai variate ale cumpărătorilor.
Reprezentanţii Impact Developer & Contractor susţin că s-au asigurat, prin contractele de antrepriză generală semnate, de oferirea garanţiilor legale specifice de către constructori şi furnizorii de materiale şi echipamente.
În perioada de post – garanţie cumpărătorii produselor Impact beneficiază de un serviciu de întreţinere care acţionează cu promptitudine în cazul apariţiei vreunei reclamaţii, iar comunicarea operativă se realizează printr-un call center dedicat.