Podurile denumite și „lucrări de artă“,datorită complexității și dificultății construirii lor, dar și datorită taliei impunătoare, spectaculoase uneori își găsesc în cofrajele și schelele PERI o rezolvare pe măsură.
Asigurând cele mai exigente condiții de stabilitate, adaptabilitate, calitate a feței văzute a betonului și preluând solicitări mari de peste 60KN/mp din împingerea betonului proaspăt, cofrajul TRIO 270 este o rezolvare ideală și o garanție a succesului eforturilor constructorului.
Cofrajul TRIO 270 cu panouri, cu rame metalice și fețe din placaj aplicate prin nituire pe rame, oferă cu doar 6 elemente modulate din 30 în 30 cm, o cofrare rapidă și sigură pentru: infrastructurile podurilor din beton armat (culei și pile).
Elementele de cofraj pot fi montate pe oricare dintre laturile lor și nu necesită alte piese speciale pentru cofrarea colțurilor – elementele de 72 și 60 cm lățime formează colțul exterior și pot fi așezate și în câmp curent. Există și o variantă cu panouri înalte de 330 cm.
Prin supraetajarea panourilor de cofraj se obțin înălțimi de cofrare mari de cca. 13,50m.
Pentru verticalizarea cofrajului se folosesc contrafisele reglabile RSS care împreună cu tensorii AV formează o sprijinire solidă.
Pentru obținerea de suprafețe de beton cu aspect și structură deosebite (fețele văzute ale culeelor) se poate folosi varianta TRIO Struktur, care pe panourile TRIO standard au aplicate foi cofrante cu structură de scândură sau alte motive cu estetica dorită.
Singurul element de prindere al panourilor între ele este cleștele BFD, care asigură concomitent strângerea, alinierea și etanșeizarea cofrajului.
Cu ajutorul elementului de colț articulat se pot cofra zidurile întoarse la culeele podurilor oblice cu unghiuri de la 75° in sus, accesoriile de care dispune cofrajul , conferindu-i stabilitate și siguranțăîn exploatare.
Cu cofrajul TRIO 270 de la firma PERI România s-au executat în țara noastră de-a lungul timpului o serie de infrastructuri, de pasaje denivelate și poduri, dintre care amintim:
Pasaj Km 59+476,30 peste autostrada Sebeș – Turda – tronson 4
Culei de tip masiv cu elevații drepte cu HC2= 9,40 m și HC1=7,80m inclusiv bancheta cuzineților prevăzute a se betona în etapa 1 împreună cu zidurile întoarse pe înălțimea aferentă.
Deasupra banchetei, zidul de gardă care se continuă pe cele 2 laturi cu aripile zidurilor întoarse.
Pilele au elevații lamelare, înclinate cu secțiune variabilă si H=10,05m (9,30+0,75) și au fost cofrate cupanouri mari 270×240 și 270x 120 supraînalțate pe 3 nivele pe intrados și extrados
Pasaj Km 61+989 pe autostrada Sebeș – Turda – tronson 4
Culei simetric decalate – cofrajul montat la zidul de sprijin de racordare
Un alt cofraj care se poate dimensiona pentru lucrări de poduri, este cofrajul VARIO GT24, care poate realiza înălțimi de betonare până la 18 m.
Este alcătuit din grinzi de lemn GT24 profil „I“cu zăbrele, ca elemente de rezistență, solidarizate între ele cu moaze metalice SRZ sau SRU din 2 profile „U“ sudate spate în spate, sub formă de panouri mari de 250 cm și 125cm lățime, placate cu foaie cofrantă de 21mm grosime.
Prinderea panourilor între ele se face cu ecliseVKZ și pene metalice KZ.
Supraetajarea panourilor VARIO se realizează cu eclise prinse pe inima fiecărei grinzi GT24 în parte.
A fost folosit la :
Subtraversare Km 42+020 și Km37+955 pe autostrada Lugoj-Deva – tronson 2;
Pod peste pârâul Vadana Km 39+558 pe autostrada Lugoj-Deva – tronson 2;
Firma PERI România elaborează prin colectivul său de specialiști cu înaltă calificare, oferte cu soluții tehnice și planuri de execuție eficiente și sigure prin proiectare asistată de calculator.
Deasemenea, se acordă asistență tehnică pe șantier la montarea cofrajelor și instruirea personalului care urmează să lucreze cu acestea.
Folosind cofrajele PERI, se pot realiza economii semnificative de costuri la realizarea constucțiilor de infrastructură – poduri– prin scăderea cheltuielilor cu forța de muncă, scurtarea duratei de execuție și nu în cele din urmă prin obținerea de betoane de calitate.
În speranța că experiența firmei PERI România va fi folosită de cât mai mulți constructori,vă stăm cu plăcere la dispoziție.
SC PERI România SRL
Ing.D.R.Constantinescu