Solplanet x AeroFix

Mall-ul viitorului încorporează tehnologii inovatoare

2012 Atrium 1În viitorul apropiat mall-urile nu vor mai oferi experienţa shopping-ului tradiţional ci vor încorpora şi posibilitatea achiziţiei online.

Omni-channel este o tehnologie care oferă clientului informaţii despre disponibilitatea produsului, modalităţi de livrare. De asemenea mall-ul va beneficia de reţea Wi-Fi gratuită cu acces nelimitat. Pe baza acestei reţele clienţii vor putea primi notificări personalizate privind evenimentele, noutăţile şi promoţiile pe măsură ce se apropie de un magazin. Vor putea găsi cu uşurinţă produsele.

Mall-ul va avea propria aplicaţie cu geolocaţia magazinelor arătând utilizatorului punctele de interes. Geolocaţia va funcţiona şi pentru găsirea unui anumit loc de parcare la întoarcere. Mall-ul va beneficia de un program de smart parking care  va arăta câte locuri libere de parcare sunt şi unde sunt plasate pentru a reduce timpul petrecut în căutarea unui loc.

Aceasta nu este prezentarea unei viziuni, ci a unui proiect aflat în implementare în Polonia unde un astfel de mall high-tech va fi deschis în toamna anului 2016. Mall-ul va avea o suprafaţă de 100.000 mp, potrivit europaproperty.com.

Odată finalizat Posniana va fi unul dintre cele mai inovatoare centre comerciale din Polonia şi Europa Centrală.  Proiectul este dezvoltat de Apsys Group cu o tehnologie a Aspys Labs.

De asemenea, Posniana este primul mall care poate fi vizitat în totalitate în realitatea virtuală. Userii se pot plimba pe coridoare, pot vedea ferestrele şi chiar pot intra în unele magazine, totul în turul virtual al mall-ului aflat în construcţie în realitate.

Valoarea investiţiei a fost estimată la 300 de milioane de euro iar construcţia mall-ului a început în iunie 2014. Până acum au fost construite nivelurile underground şi parterul, primul nivel al clădirii având dată de finalizare iulie 2015.

Sus