Grupul imobiliar NEPI se concentrează pe maximizarea profitului pe acţiune anul acesta, proces cu implicaţii pe termen lung, potrivit raportului emis de grup.
Astfel conducerea estimează pentru prima parte a anului un profit între 17,3 şi 17,7 eurocenţi, în creştere faţă de valoarea actuală de 14,5 eurocenţi.
Grupul a investit în dezvoltare, respectiv în reconfigurări şi extensii aproximativ 547 de milioane de euro, din care 176 de milioane de euro s-au cheltuit până în decembrie 2014, în creştere cu 161 de milioane faţă de anul anterior.
Pe parcursul anului trecut cei de la NEPI au achiziţionat şi dezvoltat patru centre comerciale şi trei value-center (parcuri comerciale). În prezent, grupul deţine nouă mall-uri şi nouă value-center în România, două mall-uri în Slovacia şi unul în Serbia.
Pe segmentul de birouri grupul a finalizat în 2014 prima fază a proiectului The Office din Cluj deţinând acum clădiri de birouri în trei centre importante din ţară.
Compania are alte două proiecte de mall-uri în curs de dezvoltare în România şi deţine o suprafaţă închiriabilă de 527 de mii de mp cu un grad de neocupare cuprins între 0,47% şi 1,8%.
Pe parcursul anului 2014 NEPI şi-a majorat capitalul social cu 497 de milioane de euro prin emisiunea de noi acţiuni, au fost prelungite împrumuturi de 26 de milioane de euro şi s-au contractat altele noi de 38 de milioane de euro.