Expansiunea internaţională rămâne un obiectiv central pentru comercianţi, care vor continuă să investească în mărirea reţelelor de magazine, chiar şi în condiţii economice instabile.
România se plasează pe locul 22 în cadrul acestui top al atractivităţii comerciale globale, înaintea unor ţări precum Rusia, Slovacia, Ungaria sau Turcia, potrivit raportului “How Active are Retailers Globally” în care consultantul CBRE analizează activitatea comercianţilor. Aproximativ 9% dintre comercianţii chestionaţi consideră că vor deschide magazine noi în 2015 în România.
Germania şi-a păstrat poziţia dominantă, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populară destinaţie comercială din lume. Astfel, 40% dintre retailerii chestionaţi urmează să deschidă un magazin în această ţară în 2015. Germania este urmată de Marea Britanie, cu 33% dintre retaileri şi Franta, cu 31%. Brandurile originare în Germania, Marea Britanie, SUA şi Italia sunt printre cele mai active în ceea ce priveşte expansiunea internaţională.
Brandurile internaţionale sunt atrase de Germania prin prisma oportunităţilor de expansiune în peste 30 de oraşe mari cu putere de cumpărare ridicată. Chiar dacă apetitul pentru piaţa germană este ridicat chiriile au ramas stabile sau au crescut foarte puţin.
Peter Gold, Head of Cross-Border Retail CBRE, a comentat: “Principalele provocări pe care comercianţii trebuie să le înfrunte în 2015 sunt creşterea costurilor, un mediu de afaceri omni-channel şi schimbările în comportamentul consumatorilor. Astfel, comercianţii au inţeles ca pentru o reprezentare eficientă a brandului este extrem de important să menţină o reţea extinsă de magazine. Costurile asociate cu deschiderea unui magazin nou într-o zonă premium sunt extrem de mari, astfel comercianţii încep să se uite înspre zone comerciale noi, atipice.”
Magazinul fizic continuă să reprezinte destinaţia de cumpărături preferată a consumatorilor, astfel 21% dintre comercianţi plănuiesc să deschidă între unul şi cinci magazine în regiunea EMEA până la sfârşitul anului. Expansiunea la scala mare, adică deschiderea a peste 40 de magazine, este în descreştere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politică în 2015.