Grupul nord-african NEPI a înregistrat anul trecut venituri nete în creştere cu aproape 70%, de la 55 de milioane de euro la peste 93 de milioane de euro.
Anul trecut a fost pentru NEPI unul dinamic pe piaţa spaţiilor comerciale din România. A realizat o extensie a hypermarket-ului Vaslui Value Center , a achiziţionat Aurora Shopping Mall din Buzău şi Alba Iulia Value Center. Grupul a finalizat în septembrie anul trecut construcţia Vulcan Value Center, la nouă luni de la începerea lucrărilor. De asemenea, a construit mall-ul regional Shopping City Târgu-Jiu.
Cea mai mare tranzacţie a anului pe segmentul retail a fost achiziţionarea Promenada Mall, din Floreasca. Grupul intenționează să extindă acest mall cu aproximativ 25.000 mp de spații comerciale de modă și zone de entertainment, scop pentru care a achiziționat 1,2 ha, având în prezent autorizație pentru dezvoltarea a 50.000 mp de birouri.
Consiliul de Administrație al NEPI a declarat un câştig de 17,35 eurocenți pe acțiune pentru perioada de 6 luni încheiată la 31 decembrie 2014. Aceasta înseamnă un câştig de 32,22 eurocenți pe acțiune pentru 2014, o îmbunătățire de 20% față de anul anterior. Acționarii au opțiunea de a primi câştigurile în numerar sau sub forma unei emisiuni acțiuni Nepi considerate plătite integral, la un raport de 2,05 acțiuni noi pentru fiecare 100 de acțiuni deținute, potrivit raportului financiar al companiei.
Reprezentanţii grupului au o prognoză favorabilă pentru 2015 considerând că pentru prima parte a anului 2015 profitul reportat distribuibil pe acțiune va fi între 17,3 și 17,7 eurocenți pe acțiune faţă de 14,15 eurocenți pe acțiune pentru perioada de șase luni încheiată la 30 iunie 2014, conducând la o creștere a profitului distribuibil pe acțiune între 22% și 25% față de prima jumătate a anului 2014.