Sectorul constructiilor s-a contractat în primele nouă luni ale acestui an cu câteva procente, dupa cum reiese din estimările AdePlast. În lipsa aproape totală a investițiilor publice, piaţa s-a susţinut din investiţii private şi din renovări. Totuși, la finele lunii septembrie, compania înregistra o cifră de afaceri de 54 milioane de euro, mai mare cu 24% față de perioadă similară a anului trecut.
In pofida acestei cresteri, Marcel Bărbuț, CEO AdePlast, este de părere că anul curent este „cel mai neprietenos” din istoria de 18 ani a companiei. „Este extrem de derutant să funcţionezi într-o piaţă care şi-a pierdut total direcţia. Din august, piața a început să scadă şi trendul a continuat în septembrie, comportament cu totul atipic pentru sectorul construcţiilor care, de obicei, creşte în intensitate în ultimul trimestru”, afirmă Marcel Bărbuţ.
Creșterea AdePlast este explicată de Marcel Bărbuț prin faptul că, de la începutul anului compania a folosit integral investiţiile sale realizate în ultimii ani pentru producția de vopsea, polistiren expandat şi extrudat şi mortare uscate. „De la începutul crizei AdePlast a investit permanent în tehnologie şi în tehnologia cea mai nouă la momentul contractării lucrării” susţine Marcel Bărbuţ.
AdePlast contează pe piaţa de vopsele și cu alte produse, cum ar fi lacurile şi grundurile pentru lemn şi metal, pe lângă deja clasica vopsea lavabilă şi tencuielile structurate. Pe acest segment, compania va înregistra creșteri ale cifrei de afaceri, estimează Marcel Bărbuţ.
Cu cinci soluții de termosistem, AdePlast a acoperit întreaga piață, beneficind și de avantajul major de a putea livra de pe cele trei platforme ale sale.
Exportul a reprezentat o altă sursă de creștere, contribuind în primele nouă luni cu circa 2,6 milioane de euro la cifra de afaceri a companiei. Piețele de desfacere sunt Belgia, Ungaria, Austria, Germania, Grecia, dar și Bulgaria și Moldova.