Oferte locuri de munca top

Fonduri europene pentru magistralele de metrou 1 şi 3

Tunel--metrou-4Comisia Europeană va analiza introducerea spre finanţare a lucrărilor de pe Magistralele 1 şi 3 de metrou în urma constatărilor făcute cu ocazia vizitarii metroului bucureştean de catre reprezentanţii comisiei în această săptămână.
Proiectele aflate în execuţie se desfăşoară în cele mai bune condiţii, au apreciat membrii comisiei.
Pe Magistrala 4 prin construcţia Secţiunii Parc Bazilescu – (PS Zarea) Străuleşti se realizează o extindere a liniei de metrou aflată în operare, Racordul 2 – Gara de Nord – Parc Bazilescu. Se va asigura astfel legatura cartierelor din nord-vest cu Gara Basarab, Gara de Nord şi zona centrală, având conexiune cu linia în funcţiune, Magistrala 1, la staţia de metrou Basarab şi la staţia de metrou Gara de Nord.
Valoarea totală a proiectului este de 172,26 milioane euro (fara TVA), din care contribuţia Comisiei Europene este de 116,65 milioane euro.
Cel de-al doilea obiectiv al vizitei a fost Magistrala 2, Berceni–Pipera. Toate instalaţiile de pe magistralele 1, 2 si 3 sunt instalaţii cu durata de viaţă depăşită, motiv pentru care lucrările de refacere sunt absolut necesare. În urma constatărilor, la propunerea Metrorex, Comisia Europeană analizează introducerea spre finanţare inclusiv a lucrărilor de pe Magistralele 1 si 3.
În anul 2015 este programată demararea proiectului privind îmbunatatirea serviciilor de transport public cu metroul pe Magistrala 2, Berceni – Pipera, în valoare de 403 milioane de euro (fără TVA). Astfel, se va înlocui complet calea de rulare pe o lungime de 19 km (cale dublă) în aşa fel încât să corespundă standardelor europene referitoare la zgomot şi vibraţie, utilizate în Uniunea Europeană şi adoptate şi de România. De asemenea, vor fi modernizate toate instalaţiile (de automatizare trafic, electrice, sanitare, de ventilaţie, de informare a publicului călător) şi se vor reface toate finisajele. Se va continua accesibilizarea staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi.
Proiectele ce vizează metroul din Bucuresti asigură dezvoltarea unui sistem de transport ecologic şi contribuie la realizarea obiectivelor Planului de Eficienţă Energetică 2020 (Directiva Uniunii Europene 20/20/20), care stabileşte ca obiective europene până în 2020 economisirea a 20% din consumul de energie primară, reducerea emisiilor de CO2 cu 20% şi cresteri ale cotei de energie din surse regenerabile de 20%.

Sus