Oferte locuri de munca top

13 mari proiecte de infrastructura au facturi neplatite

Plata facturilor restante pentru lucrările executate și facturate în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020 va putea fi făcută.

În acest sens Guvernul ar urma să aloce bani din Fondul de rezervă bugetară, întrucât în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii nu există fonduri disponibile pentru aceste plăți.

Antreprenorii, cu care beneficiarii Programului Operațional Infrastructura Mare au încheiat contractele de executie, au realizat lucrările in proportie de 80%, au facturat lucrările respective însă l Ministerul Transporturilor nu poate face plățile.

Plata facturilor respective este necesară atât pentru a stinge datoriile către antreprenori, cât și pentru ca banii plătiți să poată fi solicitați prin intermediul cererilor de rambursare de către beneficiari în vederea certificării lor către Comisia Europeană.

Anul 2023 este ultimul an de implementare din actuala perioadă de programare, ultimul an când se mai pot face plăți astfel încât sumele respective să poată fi rambursate până la finele programului.

Astfel, conform unui proiect de act normativ, bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii va fi suplimentat din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, cu:

* 447 milioane de lei credite bugetare și 447 milioane lei credite de angajament în vederea finanțării proiectelor din domeniul transporturilor derulate către beneficiarii Programului Operațional Infrastructură Mare

* 53 milioane lei credite bugetare și 53 milioane lei credite de angajament în vederea finanțării proiectelor din cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.

Termenul limită de închidere a POIM 2014-2020 este 31 decembrie 2023, data până la care beneficiarii axelor de transport trebuie să finalizeze proiectele atât din punct de vedere fizic, cât și financiar, motiv pentru care este necesară asigurarea fluxurilor financiare.

Referitor la sectorul rutier pe rețeaua principală, o serie de proiecte au un grad de execuție de peste 80% și trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023.

Concurenta mare pentru lucrări rutiere de 68 mil euro

Prin urmare, în vederea finalizării și închiderii unor secțiuni din rețeaua rutieră TEN-T, este necesară asigurarea resurselor financiare necesare plăților curente pentru închiderea proiectelor:

* Autostrada Târgu Mureș – Ogra – Câmpia  Turzii

* Autostrada Lugoj – Deva lot 2, lot 3 si lot 4 (sectorul Dumbrava – Deva) – faza 2,

* Autostrada București-Brașov, secțiunea București-Ploiești, sector 1, km 0+000 – km 3 +325;

* Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500

* Varianta de ocolire Bacău

* Autostrada Cluj Vest (Gilău) – Nădășelu și finalizarea lucrărilor la nodul Gilău și conexiunea dintre secțiunea 2B cu subsecțiunea 3A1

* Autostrada Transilvania – Secțiunea 3C, Subsecțiunea 3C3 Biharia – Borș, km 59+100 – km 64+450

* Autostrada Sebeș-Turda

* Pod suspendat peste Dunăre in zona Brăila.

De asemenea, sunt necesare resurse financiare si pentru o serie de proiecte ce privesc siguranța pe drumurile publice sau care au ca principal scop modernizarea rețelei rutiere.

În vederea finalizării tronsoanelor din coridorului Pan – European IV este necesară asigurarea resurselor financiare pentru finalizarea și închiderea proiectelor până la 31 decembrie 2023 pentru  Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a coridorului Pan – European IV,

* tronsonul Sighișoara – Coşlariu – Faza II

* tronsonul Simeria – Coşlariu – Faza II.

În ceea ce privește proiectele finanțare prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, cele mai importante vizează infrastructura feroviară – tronsonul Brașov-Sighișoara, respectiv cele două tronsoane:

* Subsecțiunea 1: Brașov – Apața și Subsecțiunea 3: Cața – Sighișoara (1+3) și

* Subsecțiunea 2: Apața – Cața (2).

La finele săptămânii trecute, Guvernul a mai aprobat suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2023 cu suma de 218,5 milioane lei credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară în vederea asigurării plății cheltuielilor neeligibile pentru proiectelor din domeniul transporturilor derulate către beneficiarii Programului Operațional Infrastructură Mare. Pentru proiectele finanțate in cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei a fost suplimentat bugetul Ministerului Transporturilor cu 81,5 milioane lei credite de angajament și 81,5 milioane lei credite bugetare.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 7/octombrie 2023

Revista Arena Constructiilor octombrie 2023

Sus