 Competiția pentru construirea Autostrăzii A8 Târgu Neamț – Ungheni devine tot mai intensă. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit nu mai puțin de 12 oferte pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului 3 al autostrăzii Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni, respectiv Lețcani (DN28) – DN24 (Iași).
Competiția pentru construirea Autostrăzii A8 Târgu Neamț – Ungheni devine tot mai intensă. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit nu mai puțin de 12 oferte pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului 3 al autostrăzii Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni, respectiv Lețcani (DN28) – DN24 (Iași).
Valoarea estimată a contractului se ridică la 5,29 miliarde lei. Durata totală de realizare este de 46 de luni, dintre care 10 luni pentru proiectare și trei ani pentru execuția lucrărilor.
La această procedură au depus oferte:
- Ceigall India Limited (ofertant unic)
- FCC Construccion S.A. (ofertant unic)
- Webuild S.p.A. – Milano (ofertant unic)
- Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (ofertant unic)
- Asocierea Construcții Erbașu (lider) – Conest SA – Eky-Sam – Frasinul
- Asocierea Danlin XXL (lider) – Intertranscom Impex SRL – Evropeiski-Patishta – Groma Hold Ltd.
- Asocierea Itinera S.p.A. (lider) – Saipem S.p.A. – ICM S.p.A.
- Asocierea Mapa Insaat ve Tikaret Anonim Sirketi (lider) – Gunal Insaat Ticaret Sanayi Anonim Sirketi
- Asocierea Makimsan Asfalt Taahhut Inșaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (lider) – Veta Global SRL
- Asocierea Concelex (lider) – X-Way Infrastructure
- Asocierea Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider) – Straco Holding – MIS Grup – Ilgaz Construction
- Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi A.S. (lider) – Fernas Insaat Anonim Sirketi – Ozkar Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi
Tronsonul Lețcani – Iași are o lungime de 17,7 kilometri și include 18 poduri și pasaje, 6 tunele (cu un centru de monitorizare dedicat) și 2 noduri rutiere – unul la intersecția cu DJ 282 și altul la intersecția cu DN 24.
Ofertele vor fi evaluate până la 25 februarie 2026, potrivit datelor din SEAP.
Autostrada A8 Târgu Neamț – Ungheni se împarte în:
- Tronson 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos
A fost selectată oferta câștigătoare pentru tronsonul 1: oferta asocierii Danlin XXL (lider) – Groma Hold Ltd Bulgaria – Intertranscom Impex – Evropeiski Patishta (Bulgaria) contractul pentru construirea tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos.
Oferta câștigătoare are prețul de 4,76 miliarde lei. Valoarea estimată inițial pentru acest tronson era între 6 și 7,17 miliarde lei, fără TVA
Contractul de proiectare și execuție poate fi semnat dacă zile nu se depun contestații în termenul legal. Durata totală de realizare a acestui tronson este de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție lucrări.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
- Tronson 2 Târgu Frumos – Lețcani
Licitația pentru proiectarea și execuția acestui tronson are valoarea estimată de până la 6,5 miliarde lei, fără TVA.
Pentru atribuirea acestui contract au depus oferte:
* Ofertant unic: Strabag
* Asocierea: Danlin XXL (lider), Groma Hold LTD, Intertranscom Impex SRL, Evropeiski Patishta
* Asocierea: Makyol Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (lider), CBI Construcții Turism & Investiții SRL
* Asocierea: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (lider), Ozkar Insaat Sanayi ve Ticarte Anonim Sirketi
* Asocierea: Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider), Straco Holding, Ilgaz Construction
* Asocierea: IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.Ș. (lider), Rotary Construcții Mentenanță.
Ofertele sunt în curs de evaluare, cu data limită 25 septembrie 2026.
- Tronson 3 Lețcani (DN 28) – DN24 (Iași)
Licitația este estimată la peste 6,2 miliarde lei fără TVA.
Tronsonul 3 are o lungime de 17,7 kilometri, o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 5,2 miliarde lei și o durată de realizare de 46 luni (10 proiectare și 36 execuție).
- Tronson 4 Dn 24 (Iași) – Nod Golăiești și tronson 5 Nod Golăiești – Vamă (Pod peste Prut la Ungheni).
Licitațiile pentru tronsonul 4 DN24 (Iași) – Nod Golăiești și tronsonul 5 Nod Golăiești – Vamă (Pod peste Prut la Ungheni) sunt în prezent suspendate.
Aceasta deoarece contestația Curtea de apel București a menținut decizia CNSC la contestațiile depuse de Demo Strade Group Ag SRL
Demo Strade a depus contestații pentru fiecare dintre tronsoanele 3, 4 și 5, vizând un factor de evaluare.
CNSC a admis toate contestațiile, obligând CNIR să elimine din documentație factorul de evaluare care reprezenta 17% din punctaj.
În cazul tronsonului 3, instanța a decis că eliminarea acestuia ar genera blocaje și chiar anularea procedurii, precizând că nu se poate elimina un factor de evaluare după lansarea licitației.
Pentru tronsoanele 4 și 5, însă, aceeași Curte de Apel a menținut decizia CNSC, ceea ce a dus la suspendarea procedurilor de atribuire.
Tronsonul 4, cu o lungime de 12,7 km și o valoare estimată de 4,1 miliarde lei, include 12 poduri și pasaje, două tuneluri și un nod rutier de perspectivă spre Spitalul Regional și Aeroportul Iași. Tunelul de la Cilibiu/Icușeni va avea 1.730 m, iar durata de execuție este de 46 luni.
Tronsonul 5, lung de 2,77 km, asigură legătura cu Podul peste Prut de la Ungheni (aflat în execuție). Are o valoare estimată de 267 milioane lei, două poduri și un nod rutier la Golăiești (DJ 249), cu un termen de 18 luni.

















