Fondurile suplimentare pe care Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să le obțină în precedenta ședința de Guvern, după cum anunțase premierul Ciolacu, vor fi aprobate astăzi.
Până la rectificarea bugetară, Transporturile vor primi din fondul de rezervă bugetară al Guvernului 447 miilioane lei credite bugetare și 447 milioane lei credite de angajament, pentru finanțarea proiectelor din domeniul transporturilor derulate către beneficiarii Programului Operațional Infrastructură Mare. De asemenea, bugetul MT va fi suplimentat cu 53 milioane lei credite bugetare și 53 milioane credite de angajament, pentru finanțarea proiectelor din cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.
În vederea finalizării si închiderii unor secțiuni din rețeaua rutiera TEN-T este necesara asigurarea resurselor financiare necesare plaților curente pentru închiderea proiectelor: Construcția Autostrăzii Târgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii, Construcția autostrăzii Lugoj – Deva lot 2, lot 3 si lot 4 (sectorul Dumbrava – Deva) – faza 2, Autostrada București-Brașov, secțiunea București-Ploiești, sector 1, km 0+000 – km 3 +325; Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500, Varianta de ocolire Bacau, Autostrada Cluj Vest (Gilău) – Nădășelu și finalizarea lucrărilor la nodul Gilău și conexiunea dintre secțiunea 2B cu subsecțiunea 3A1”, Autostrada Transilvania – Secțiunea 3C, Subsecțiunea 3C3 Biharia – Borș, km 59+100 – km 64+450, Autostrada Sebeș-Turda, Pod suspendat peste Dunăre in zona Brăila. De asemenea, sunt necesare resurse financiare și pentru o serie de proiecte ce privesc siguranța pe drumurile publice sau care au că principal scop modernizarea rețelei rutiere.
În vederea finalizării tronsoanelor din coridorului Pan – European IV, este necesară asigurarea resurselor financiare pentru finalizarea și închiderea proiectelor până la 31.12.2023 pentru următoarele proiecte:
*Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a coridorului Pan – European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteză de 160 km/h, tronsonul Sighișoara – Coşlariu – faza II,
*Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a coridorului Pan – European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteză de 160 km/h, tronsonul Simeria – Coşlariu – faza II.
Totodată până la etapizarea și contractarea fazei a ÎI a , respectiv până la 31.12.2023, în cadrul noului cadru financiar, sunt necesare asigurări de resurse financiare și pentru implementarea proiectului Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV Pan European pentru circulația trenurilor cu viteză max. de 160 km/h, tronsonul 2 km. 614-Gurasada și tronsonul 3 Gurasada-Simeria.
În ceea ce privește proiectele finanțare prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, cele mai importante vizează infrastructura feroviară – tronsonul Brașov-Sighișoara, respectiv cele două tronsoane: Subsecțiunea 1: BrașovApața și Subsecțiunea 3: Câța – Sighișoara (1+3) și Subsecțiunea 2: Apața – Câț (2). Cele două proiecte de lucrări înregistrează întârzieri majore în implementare din cauza multiplelor contestații primite pe parcursul procedurii de atribuire, dar si a mobilizării reduse a constructorilor, mai ales pe secțiunea de mijloc.